FILÒLEG BOTIFARRAIRE

Per parlar dels llocs on jugar a la Botifarra o per trobar gent de la teva zona, etc.
GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 24 juny 2008, 21:59

No ho sabia, pues si algú sap on les puc conseguir. Mirare per internet a veure que trobo.

Companys
Contro
Contro
Entrades: 22
Membre des de: 18 jul. 2007, 13:55

EntradaAutor: Companys » 25 juny 2008, 08:38

Bon dia a tothom.

Senyor GRIJI, no cal anar tant lluny, fa molts i molts anys vaig participar en un torneig de botifarra (ara no em feu dir el lloc perquè no el recordo), on utilitzaven un aparell semblant al que descriu el senyor DEEP, almenys en la seva finalitat. Això també ho comento en l’escrit, pel que et faig un “copiar i pegar”.

“... Fins i tot s’han organitzat torneigs en què, per tal d’evitar aquestes pràctiques, utilitzen uns desplegables de cartó en forma de doble creu, buits per la part inferior central que separen i delimiten els jugadors, de manera que només es veuen les cartes que es van llançant damunt del tapet. Una vegada finalitzada la partida curta sempre es pot aixecar aquest parapet per tal de comentar la jugada, i un cop repartides les cartes tornar-lo a posar i començar de nou. Aquest procediment, encara que molt efectiu, no em direu que no és una mica patètic i del tot decebedor, havent d’arribar a aquests extrems per curar-nos en salut, perdent gran part de l’encant del joc en si mateix però, noi, a l’hora de desactivar aquests cràpules, benvingut sigui qualsevol enginy, per molt feixuc que ens pugui semblar...”

Si no recordo malament, aquests desplegables casolans estaven fets amb 4 cartons, dos dels quals tenien un tall totalment recte fins a uns ¾ del mateix, i dintre s’hi inserien els altres dos, de manera que quedava un quadrat al mig. La forma, perquè ens entenguem, era més o menys la següent: #. Després, suposo que es retallava el sobrant de la part inferior que mancava. En aquest quadrat que quedava al mig, cadascú hi dipositava la seva carta, de manera que tothom veia les cartes però ningú veia la cara ni el cos dels respectius companys. L’alçada que s’ha de deixar (com més tallis, menys alçada tindrà el buit interior), suposo que és la de l’angle que et permet veure les cartes i prou, és qüestió d’anar provant. L’avantatge que tenien era que no pesaven ni un quilo, i amb una mà els podies treure fàcilment i, si volies, els podies desmuntar per desar-los, una vegada finalitzada la partida. Com pots imaginar, el cost era 0. Ho pots provar ara mateix amb un cartó de mig pam, l’efecte és el mateix. Pensa que quan ho facis a escala real, has de tenir en compte les taules on pretens jugar, per tal de donar-li la forma adequada.

Arreveure.

batet
Barretina
Barretina
Entrades: 184
Membre des de: 14 set. 2003, 21:53

EntradaAutor: batet » 25 juny 2008, 18:24

El meu comentari de no permetre dir res era amb partides que hi ha € de premi molt importants.

Companys la partida del cartró que comentes també es necessari mirar a solta la taula perquè no es trepitgin per cantar coll.
Estic d'acord que res pot igualar una partida cara cara .


Torna a “Contactes Butifarrils”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

cron