Campionats eliminatoris - Quines parelles passen de ronda

Per parlar i debatre sobre els campionats online.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 05 abr. 2010, 14:27

Jo ja ho vaig contestar en un missatge del altre post: qualsevol tarda que hi hagi ganes, algun dia que hi hagi poca gent, o els divendres nit per fer el golfo.

I no, no tinc intenció de canviar cap dels 5 campionats que es fan ara ni afegir-ne els dilluns/dissabte, que son els únics dies lliures.

Aquest divendres passat, per exemple, ens vam trobar que a l'acabar el campionat eren com a molt 10 persones. Poques per fer un suïs, i tard per fer un predonats (a mi personalment fer un predonats de 12:20 a 2 em provoca somnolencia).
Un eliminatories hagues anat molt bé: jugues, i si perds, t'en pots anar a dormri tranquilament.

En comptes d'això ens vam quedar explicant acudits (no recordo qui va guanyar).

-------------

I per aquí al mig preguntes si ja està decidit/fet: dons respong citant-me a mi mateix del inici d'aquest fil:

Carles ha escrit:Doncs obro aquest fil per parlar (en cas que es facin campionats eliminatoris) com passar de ronda quan el numero de parelles inscrites ............


Adéu !

bifarra
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 84
Membre des de: 23 abr. 2004, 20:54

EntradaAutor: bifarra » 05 abr. 2010, 14:44

Carles ha escrit:En comptes d'això ens vam quedar explicant acudits (no recordo qui va guanyar).




jo vaig perdre per golejada, no recordo mai els acudits, però el que vaig riure aquest divendres no m'ho treu ningú :D

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 05 abr. 2010, 16:16

Be aclarit, simplement recordar que el nombre de rondes necessàries amb deu jugadors amb sistema suis es de 3. Log(10;2). Redondejat (4)

Exactament una menys o les mateixes que fan falta amb eliminatòries.
10/2=5 Primera Ronda
5+3 recuperats=8
8/2=4 Segona Ronda
4/2=2 Tercera Ronda
Final Cuarta Ronda.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 05 abr. 2010, 20:38

Es que ....... érem 10 jugadors, no 10 parelles :-p

Adéu !

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 05 abr. 2010, 20:55

Pos poc creatius éreu, esperant una parella mes (6 parelles)
(12 jugadors)

Podíeu haver fet una lligueta entre tots: 5 rondes assequible :)
Sistema de rondes (suiss o aleatories): 3 rondes
Sistema eliminatòria = 3 rondes
6/2 = 3 Primera Ronda
3+ 1 recuperat= 4
4/2 = segona ronda
Final= Tercera ronda

Podíeu haver-la fet a 8 dats. menys de 15' per Ronda.
I aixi amb una hora i 15' tots a fer nones fent 5 rondes
O amb 45' fent-ne 3

O podíeu explicar acudits............... cert.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 05 abr. 2010, 21:13

Mira que sou tossuts i us agrada oblidar el tema del post:

Campionats eliminatoris - Quines parelles passen de ronda

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 05 abr. 2010, 22:44

Coi josep1945, potser abans de valorar si nosaltres seguim o no el tema del post potser que aprofitis tu mateix per donar la teva opinió, no ? :)

Suposant que s'accepti que el sistema de eliminatòria es vàlid, que jo no ho accepto..........

Hem de decidir primer si començarem amb nombre de parelles parell o tb ho farem amb nombre imparell, o sigui farem descansar a algú (imparell) o no ho farem (parell).

Si comencem només amb nombre parell, el sistema més raonable es sumar només una parella, de les perdedores cada cop que faci falta, o sigui quant N/2=imparell, a cada pas de ronda.

Si admetem el començament amb nombre imparell, les solucions dependran en gran mesura de quin sigui el nombre de parelles inicial, Per exemple començar amb 23 parelles o amb 25 les solucions son diferents.

I que consti no m'agraden els sistemes de classificació per eliminatòria, no he vist tampoc un " clamor popular" a favor o defensant la necessitat de les mateixes. Per tant per que discutir com fer-les si l'important es decidir si volem, (ELS USUARIS) fer-les
:D :D :D

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 06 abr. 2010, 11:57

Proposta:

Es tracta de que puguin jugar sempre el màxim nombre de parelles, per tant:

Primera ronda:
Si hi ha un nombre “parell” d’equips juguen tots.
Si hi ha un nombre “senar” d’equips, descansa una parella (a sorteig aleatori). Per que no s’avorreixin, poden jugar contra dos robots –afegir robot- però el resultat no es tindrà en compte pel campionat.

Resta de rondes:
Si hi ha un nombre “parell” d’equips juguen tots.
Si hi ha un nombre “senar” d’equips, s’afegeix un dels equips que hagi perdut en la ronda anterior amb el sistema de selecció que s’indica a continuació.

Es podran seleccionar aquelles parelles que tant sols hagin perdut en la ronda anterior (o, en cas de que totes hagin perdut una partida o més, les que hagin perdut menys partides).
Amb això s’evita que pugui guanyar una parella que hagi perdut totes les partides menys l’ultima.

Es seleccionarà la que, en la ronda anterior, hagi perdut per menys diferència de punts i, en cas d’igualtat, la que tingui menys punts en contra, si finalment segueix l’empat, s’acumularan els resultats de totes les rondes i s’aplicarà els mateixos criteris i, si segueix l’empat, es farà un sorteig aleatori.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 06 abr. 2010, 16:04

Veus com no ens llegim..........

Aplica la teva norma de forma unívoca al cas de 23 i 25.els dos son senar.

23 es senar descansa un jugant 22
22/2=11 s'incorpora el que ha descansat jugant 12
12/2=6 jugant 6
6/2=3 s'incorpora el que ha perdut amb millor resultat jugant 4
4/2=2 i final

25 es senar descansa 1 jugant 24
24/2= 12 es parell però en tenim descansant un, o sigui som 13 que es senar, a qui fem descansar ara? al pitjor resultat dels guanyadors? meno, posem que juguin 12
12/2=6 però en tenim un descansant o sigui som 7 ja hi tornem a fer descansar un guanyador.
6/2=3 més el que descansava som 4
4/2= 2 i final.

O no?

Això que es dona amb 23/25 es dona amb més nombres de parelles, per tan serà divertit fer un reglament que contempli totes les casuístiques, de nombre senar.

En tot cas la teva norma complementaria es més fàcil dient que la parella que ha descansat una vegada no en pot descansar dues. O al in revés ningú pot ser recuperat dues vegades.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 06 abr. 2010, 16:35

Definitivament no us llegiu :-p

QjQ, en josep1945 només fa descansar a la PRIMERA ronda en cas que hi hagi jugador imparells. A partir de la primera no descansa ningú, passa el que tingui millor classificació segons els criteris que diu.

Adéu !

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 06 abr. 2010, 19:46

Efectivament Carles, l’algoritme és genèric.

I també es pot donar el cas de que s’hagi de “recuperar” una parella que hagi perdut més d’una partida, com seria el cas següent:

33 parelles, 1a. Ronda descansa la parella A, juguen 32 parelles, guanyen 16 i perden 16
Queden 16 parelles + 1 que ha descansat 17, per tant s’ha de recuperar una parella B. Queden 18 parelles.
Segona ronda juguen 18 parelles, guanyen 9 parelles, per tant s’ha de recuperar una parella C. Queden 10 parelles.
Tercera ronda juguen 10 parelles, guanyen 5 parelles, per tant s’ha de recuperar una parella D.
Quarta ronda, juguen 6 parelles, guanyen 3 parelles, per tant s’ha de recuperar una parella entre les 3 que han perdut, que podrien ser B, C i D.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 06 abr. 2010, 20:02

O sigui seguint el teu raonament PODRIA guanyar una parella que perdi dues partides i en guanyi 3

JOSEP1945 escrigué:
I també es pot donar el cas de que s’hagi de “recuperar” una parella que hagi perdut més d’una partida


i perdre qui en guanyi 4 i en perdi una , LA FINAL.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 06 abr. 2010, 20:38

Sí, encara que el percentatge de que sigui aixì és força baix ...

Sempre dependrà del nombre de parelles, i de com hagin guanyat i perdut les respectives partides. (per fer les "recuperacions").

Per exemple, amb menys de 33 parelles no passa.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 07 abr. 2010, 12:43

No m'agraden les eliminatòries.
Si tinc temps per fer un campionat eliminatori, també el tinc per fer un suis ... per tant no només no m'agraden sinó que no hi veig el sentit ni la necessitat.

Però com que m'agraden les matemàtiques -i posar cullerada a tot arreu- ... perquè us compliqueu tant la vida?

Trieu l'altre opció: per la segona ronda es repesquen tantes parelles com cal per fer una potència de 2 segons l'ordre de classificació que es fa servir actualment.

Únic problema a resoldre: quina puntuació se li dona a la parella que passa sense jugar si inicialment eren imparells. 51-0? 31-0? 7-3? 115-48? :roll:

Trobo molt, però molt, curiós que es plantegi el problema de un nombre de parelles imparells quan actualment no es poden fer campionats així!!!!

No s'ha resolt fins ara ... i per unes hipotètiques eliminatòries (a favor de les quals s'han pronunciat em sembla que menys de mitja dotzena de persones) ho resoldreu? Carai!

Apa, seguiu discutint :wink:

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 07 abr. 2010, 12:59

DeepButi ha escrit:No m'agraden les eliminatòries.
Si tinc temps per fer un campionat eliminatori, també el tinc per fer un suis ... per tant no només no m'agraden sinó que no hi veig el sentit ni la necessitat.


Jo li veig el sentit pels golfos .... a la 1 de la matinada ser suis de 5 rondes, quan has perdut 2 o 3 es fa molt pesat.

DeepButi ha escrit:Trobo molt, però molt, curiós que es plantegi el problema de un nombre de parelles imparells quan actualment no es poden fer campionats així!!!!

No s'ha resolt fins ara ...


Doncs, quan es fa un suïs de 5 rondes, si es comença imparells, implica que 5 parelles han de descansar, una en cada ronda. No hi ha possibilitat de repesca ja que tothom juga.

Per tant, per que fer-ho, si amb esperar una "mica" es pot començar amb numero de parelles parells i que no tingui que descansar ningú.


En canvi, en els hipotètics campionats d'eliminatòries, en cas de ser parells, es pot esperar, i en cas que no aparegui ningú mes, es pot prendre la decisió de començar sent imparells, sense arrossegar-ho durant tot el campionat, ja que a la següent ronda ja es seran parells.

DeepButi ha escrit: i per unes hipotètiques eliminatòries (a favor de les quals s'han pronunciat em sembla que menys de mitja dotzena de persones) ho resoldreu? Carai!


Les mateixes persones que es van pronunciar (persona amunt, persona avall) pel rànquing i pels campionats predonats :-)

Adéu !


Torna a “Campionats Online”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 31 visitants