Per què no altres ELO?

Per parlar i debatre sobre el rànquing.
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Per què no altres ELO?

EntradaAutor: corpetit » 02 juny 2022, 12:00

M'han insultat, m'han dit trampós i de tot i el que he guanyat és que em fessin fora del rànquing com un pària i sense avisar.

M'acusaven i acusen de fer trampa, d'encertar sempre les sortides i moltes altres calumnies però només cal revisar les partides per constatar que no és en absolut així.

També se m'ha dit que no puc aparèixer del no res amb un nick d'Elo 2100. No només tinc aquest, en tinc d'altres amb més de 2000 i de fa anys. I no soc l'únic.

També se'm va criticar que no podia ser que amb 700 partides tingués 2100 punts d'Elo. Doncs bé, amb Corpetit he necessitat 578 partides per superar els 2100 punts. Secret? Jugant exclusivament amb companys que portem milers de partides de parella.

També diuen que no baixo mai, que les gràfiques són molt pronunciades. Tots sabem o hauríem de saber que si deixes de jugar amb un nick uns anys, pugis o baixis, la línia serà pronunciada, gairebé una recta. Si es mira la gràfica de Corpetit es poden observar les dents de serra que demostren que pujo i baixo com tothom. El que passa és que si sempre jugo amb parelles habituals, les baixades es mitiguen molt. Jugant amb desconeguts són molt més pronunciades.

També se'm va dir perquè no feia públiques les partides? Que si tenia alguna cosa a amagar? Doncs bé, les 600 partides que porto ara mateix de rànquing amb Corpetit han estat totes públiques.

El mateix Carles ens va fer fora al meu company i a mi (segons vaig entendre) al•legant que jugava de parella amb un nick de puntuació molt més baixa que jo. I, sense saber qui era, va argumentar que aquest nick tenia molt més nivell, segons ell, dels punts que tenia. Us imagineu el que això podria comportar? Simplement vam decidir jugar recuperant el nick més baix del company.

Puc entendre que un nick de 974 punts d'inici era excessivament baix que fes parella amb un 2100. Tot i que no es digui enlloc, ho podria considerar raonable o, si més no, interpretable, encara que no ho comparteixo. El que no pot ser és que et foti fora sense ni un sol avís ni explicació tractant-te de manipulador. Donant carnassa als interessats per equiparar-ho sense més embuts a fer trampa i no sortir a desmentir-ho.

Però vaja, fent cas al Carles, amb el nick Corpetit he jugat de parella amb nicks entre 1400 i 1800 punts d'Elo posant com a requisit per entrar a la partida sempre més de 1400 punts. Fins i tot, en força ocasions he jugat de parella amb un jugador d'ELO superior al meu. Ara és clar, en anar momentàniament primer de rànquing, això es fa impossible. He trigat més de 5 mesos, espero que no em torni a fer fora sense avisar perquè consideri que encara no n'hi ha prou i em torni a aplicar una norma no escrita o una idea, segons el meu entendre, polèmica i arbitrària.

Ara, a sobre, he d'aguantar a algun especimen que esbomba que vaig davant perquè soc un trampós aferrant-se a què el Carles ja em va fer fora per trampós. I, tot i que ho vaig publicitar aquí abans de jugar la primera partida amb un ELO baix de company, per considerar i provar de "demostrar" que aquest sistema de rànquing no acaba de reflectir la realitat, això de l'expulsió i les trampes és el poc que queda amb l'anuència del creador d'aquest web. El mal ja està fet.

Ja sé que això no farà canviar res ni que posés 10 nicks els deu primers. Tampoc voldria eliminar, ni de bon tros, el rànquing. No soc ningú per pretendre això. Simplement, és per intentar fer veure que potser, i dic només potser, seria bo que hi hagués altres tipus de rànquing a més de l'actual que podrien coexistir. I, a ser possible, que fos per parelles on això del nivell real de la teva parella no tindria cap mena d'importància.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Re: Per què no altres ELO?

EntradaAutor: Carles » 15 juny 2022, 22:36



Torna a “Rànquing”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants