Gráfiques ELO

Per parlar i debatre sobre el rànquing.
txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

Gráfiques ELO

EntradaAutor: txemapenta » 19 gen. 2021, 16:30

No sé perqué me ha donat de xafardeixar les gràfiques del ránquing i em cridan la atenció un parell dels que van dels 10 primers, un que comença per B i un altre que comença per S.
Aixó es normal?????
Em podeu dir exceptic pero a mí no em cola.

wakey
Recontro
Recontro
Entrades: 33
Membre des de: 28 abr. 2005, 12:29

Re: Gráfiques ELO

EntradaAutor: wakey » 19 gen. 2021, 18:48

OSTIA TXEMAPENTA KE INOCENT KE ETS,JEJE,POBRES DOS....JA UNA PLAGA COM LA PANDEMIA,I ELS KE DIUS TU ELS HAS ENCERTAT DE PLE

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Gráfiques ELO

EntradaAutor: corpetit » 20 gen. 2021, 18:02

Com diu en Wakey, si només fossin aquests rai.
Jo fa temps que vaig arribar a la conclusió, encertada o no, que a l'amo ja li està bé com està. Ara no ens posarem malament amb algú que aporta diners a la causa.
Tots sabem que amb deu minuts de mirar les partides que fan aquests nicks la cosa canta més que una "almeja". I no cal ser cap expert.
Jo puc entendre que es vagi curt de temps però sempre es pot delegar a algú de confiança o posar les eines (com un consell d'ancians) perquè es puguin denunciar aquests extrems. I pel que es veu, tampoc es fa.

quimktm
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 03 gen. 2009, 17:35

Re: Gráfiques ELO

EntradaAutor: quimktm » 20 gen. 2021, 21:12

Aquets impresentables ho fan tant malament, que a la segona mà que jugues amb ells, dius !!!. Amb aquest ELO que tenen no es posible que puguen jugar tant malament,(juguen pitjor que un principiant fent les primeres partides de la seva vida), a no ser que sapiguen les cartes que té cadasqun, clar.
Es tindríen de fer públics els Nicks per que ningú jugués amb ells. :evil: :evil: :evil:

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Re: Gráfiques ELO

EntradaAutor: Carles » 21 gen. 2021, 13:19

txemapenta ha escrit:No sé perqué me ha donat de xafardeixar les gràfiques del ránquing i em cridan la atenció un parell dels que van dels 10 primers, un que comença per B i un altre que comença per S.
Aixó es normal?????
Em podeu dir exceptic pero a mí no em cola.


Ho miro!! Mersi per avisar.

Com altres cops que s'ha reportat quelcom similar, si es veu quelcom estrany, a aquestes persones se'ls inhabilitarà les partides de rànquing.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Gráfiques ELO

EntradaAutor: corpetit » 21 gen. 2021, 21:31

Sí clar, després de viciar el rànquing amb milers de partides fetes. Es retornaran aquests punts? I les partides que han fet després els afectats amb una puntuació que no els pertocava? Els greuges són exponencials.

Tan difícil és revisar algunes partides dels deu primers classificats un cop al mes?

És complicat establir certs automatismes que alertin de situacions irregulars per tal de poder incidir-hi ràpidament?

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

Re: Gráfiques ELO

EntradaAutor: txemapenta » 21 gen. 2021, 23:19

Revisar les partides es una feina. Complicada. Al meu entendre.
Pero la gráfica....això no enganya. La majoria dels jugador fiables puijan desde el principi i es quedan per dalt, més o menys, amb les seves puijades i baixades, segons ratxes més bones o més dolentes.
Lo que no em crec que un paio baixo a 1300 i puiji a 2200 sense cap estría a la gráfica.
I quan jugas amb 2100 punts contra dos de 1500, cada cop que guanyas son +-3 punts i cada cop que perds +-6. No em cuadra

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

Re: Gráfiques ELO

EntradaAutor: txemapenta » 21 gen. 2021, 23:23

Sobre els punts perduts dels jugadors amb aquestos "tipos" , per mí no te importancia. Cap ni una. La puntuació del ranking ,per mí , només es una referencia del nivell del jugador. Jo sé que si jugo amb un de 1800 o amb un de 2000 , tan un com el altre, més o menys las tocan i això pot provocar, si el xino un permet una partida distreta que es " a lo que vamos".

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Gráfiques ELO

EntradaAutor: corpetit » 22 gen. 2021, 01:15

El problema és que no pots prendre cap mena de referència si un jugador de 1300 en té 2200. Però no és això, és la tomadura de pèl que és jugar partides amb algú que se les pica descaradament. Perd tot el sentit. I no pot ser que s'hagi d'esperar que arribin a 2000 punts per veure-ho i començar a moure's.

Jo, i sé d'altres jugadors, que revisem partides sovint i mirant poques mans es nota si juguen legal o no. Per sort, la gran majoria de vegades la gent es comporta, però n'hi ha algunes que són un escàndol. Entenc que el Carles no tingui temps a perdre en això, però sempre he dit que s'ha de saber delegar, cas contrari no pots arribar a tot arreu. I per no atemptar contra qualsevol tipus d'intimitat o quelcom que se li assembli, no cal ni veure el nick real del jugador, simplement canviant-lo per un codi que només sàpiga ell n'hi hauria prou.

També es poden crear les eines per fer-ho més fàcil com el que anomeno "consell d'ancians" i la inclusió de determinats "automatismes" que puguin detectar situacions irregulars com que una parella sempre canti amb un mínim de 8 trumfos, que sempre s'encertin les sortides o que quan contrin amb 4 canyes o cantin botifarra el seu company sempre porti bo, etc. Encara que de ben segur no servirà de res, al seu temps obriré altres posts argumentant-ho millor.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Re: Gráfiques ELO

EntradaAutor: DeepButi » 22 gen. 2021, 15:56

Això que demanes, fet a ma, és inviable. Es juguen milers de partides i revisar "les dels més alts" seria una feina de mai acabar. A més subjecte a subjectivitat absoluta.

Caldria algún tipus d'automatisme que permetés validar-ho sense intervenció humana ...
- % de guanyades de les últimes 100 ... tot el que passi de 60% (o qualsevol altra xifra que vulgueu), "sospitós"
- Analitzar % de sortides en les que el company té el 9 ... i en les que no el té, comparant de què es surt (caldria polir-ho molt, però segur que es pot analitzar)
- i així altres coses

Però el ranquing? Qualsevol ranquing on pots triar els contraris és absurd, manipulable i no fiable. Com ho veurieu que el Barça pogues triar contra qui juga per classificar-se a la lliga? Doncs és exactament el mateix. L'ELO tal qual està no és res més que una dada sense cap valor real (més enllà de "mira aquest la deu tocar" com diu en txema).

Discusió estèril en tot cas, però mira com que estem confinats ...

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Gráfiques ELO

EntradaAutor: corpetit » 22 gen. 2021, 20:49

És inviable per una sola persona que ho vulgui fer tot ella però només que hi hagi 5 jugadors disposats a revisar, a un nick que es revisi una tarda lliure els 10 primers es revisen ràpidament. I no cal revisar milers de partides, de seguida es veu. I no cal revisar contínuament a un jugador. Un pic es veu que juga legal, no cal revisar-lo fins al cap de bastant de temps. I si els del capdamunt del rànquing canviessin sovint seria un problema, però tots sabem que no és el cas.

Que és subjectiu? Home, cantar amb 8 trumfos cada cop; encertar totes les sortides sempre; encertar-se sempre les butis i els contros; contrar guanyant 90 a 0 i el company fer més bases que el que contra; contrar anant guanyant, fer una basa i el seu company 6; un 1900 amb manilla i rei matar a cul de mà amb la manilla, arrencar acte seguit amb el rei i que el seu company falli el meu as sense ser fallo declarat (cosa que m'ha passat); o la buti que tu mateix DeepButi vas penjar, penso que no és pas subjectiu. Es veu d'una hora lluny.

Però per fer-ho més plausible es podrien penjar les partides que hom consideri dubtoses a alguna de les sales de Butinet que no s'utilitzen, per exemple la d'experts. D'aquí el que anomeno el "consell d'ancians" que més endavant escriuré.

El tema dels automatismes ara mateix ho penjo.

Pel que fa al fet de triar els contraris, totalment d'acord. Més d'un cop ho he exposat. Però penso que no cal carregar-nos aquest rànquing. Amb els mateixos paràmetres se'n poden crear molts més de rànquings. Diria que una vintena. Però això ja seria un altre post que ningú llegirà.


Torna a “Rànquing”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 31 visitants

cron