droig ha escrit:Deepbuti,
si Sud té dos d'as i no el posa? El resultat no seria bo.
Pots comentar-ho?
droig
DeepButi ha escrit:droig ha escrit:Deepbuti,
Pots comentar-ho?
droig
No t'entenc gaire ... sortida de Cavall i Sud nomes dues, Manilla i As? Jo posaré As, lliberaré el pal amb Manilla (el meu company sabrà que no en tinc més) ... i a partir d'aquí improvisar! Però li he deixat el pal net per si pot entrar.
erfiug ... amb Sota-Cavall de Sota? Mai dels mais. Això va contra la meva religió .
Jo no interpreto tant, la butifara és un joc de company i a la ma pobra hi torno sempre. Passi el què passi. Surti del què surti. Sempre. Sense excepcions. Sense interpretar res. Però jo sóc molt rígid ja ho sap tothom ... penso en serio que la única manera de saber què té el company és jugar sempre igual. I jo jugo sempre igual.
erfiug ha escrit:
ha d'evitar la opció que jo malpensi i justament l'única opció de dubte es produeix amb el Cavall.
DeepButi ha escrit:No t'entenc gaire ... sortida de Cavall i Sud nomes dues, Manilla i As?
DeepButi ha escrit:Jo no interpreto tant, la butifara és un joc de company i a la ma pobra hi torno sempre. Passi el què passi. Surti del què surti. Sempre. Sense excepcions. Sense interpretar res. Però jo sóc molt rígid ja ho sap tothom ... penso en serio que la única manera de saber què té el company és jugar sempre igual. I jo jugo sempre igual.
corpetit ha escrit:És a dir, Est és obvi que no s'encararà de manilla de copa amb 3 de manilla i rei, per molt que el descart del seu company al basto hagi estat d'espasa. [...] L'única possibilitat que hi veig seria que s'encarés de manilla de copa i tornés de rei i, ja et dic, se'm fa difícil de pair tenint en compte que Sud canta buti directa.
corpetit ha escrit: la culpa no és del que la fa sinó de tindre maneres absolutament contradictòries d'entendre el joc
corpetit ha escrit:Erfiug, crec que has deixat d'exposar el més espectacular del concepte que, segons entenc jo, vols posar de manifest.
corpetit ha escrit:Què faria jo en el lloc de Nord?
Personalment, en més del 90% dels casos sóc partidari de sortir de la correlativa major però aquí no. Aquest n'és una clara excepció, en aquest cas concret, només per aquest, el trobo "fàcil": sortir de SOTA DE BASTO. N'hi ha de molt més complicats i discutibles.
corpetit ha escrit:M'allargo massa, com sempre. Per això no m'agrada comentar, disculpeu però no puc o no sé fer-ho amb quatre línies.
droig ha escrit:DeepButi ha escrit:No t'entenc gaire ... sortida de Cavall i Sud nomes dues, Manilla i As?
És una nomenclatura molt comú del joc de la botifarra. 2 d'as, 3 de rei, 3 de manilla-as, 3 de quaranta...
Dos d'as vol dir que aquell pal consta de dues cartes on la més grossa és l'as (no tens la manilla). Estem a la jugada de Nord i per què ha de sortir de sota o de cavall. Després amb les que s'hagin vist, pensarem què es pot donar...i així successivament.
droig ha escrit:Deepbuti,
Pots comentar-ho?
droig
corpetit ha escrit:Bones,
Tots sabem que, la majoria de vegades, un descart pot dir molt, però d'altres, no pot dir res. Oest pot haver marxat d'una espasa per aguantar 3 ors de rei, perquè tingui 5 copes de cavall, perquè no tingui res o perquè tingui unes quantes copes d'as, etc...
En tot cas, si jo sóc Oest, en aquest cas probablement hagués matat de rei d'oro perquè veig prioritari obrir la copa amb 6 d'as i 8 si vull fer-hi basa i imprescindible si vull fer una seguida. Oest es guarda el rei d'oro per aixecar el possible as d'oro del que canta però... com entrarà? Només ho pot fer a la copa i, tot i tenir-ne una pila, la té molt fràgil. A priori, jo d'Oest faria la manilla de copa a Sud i si algú altre que no sigui el propi Sud toqués copa, em veuria l'as perdut. És per això que veuria prioritari matar de rei d'oro ja que amb tantes copes i només un as de punts, seria bastant probable que no tornés a entrar més tenint el trumfador a la dreta.
D'aquí que, si el que ha exposat erfiug és correcte, l'única opció de que la parella Nord/Sud no es fes cap altra basa, passaria única i exclusivament perquè Est es fes manilla de cara i repetís de rei. I ja dic que se'm fa difícil de pair, si no és que es tinguin absoluta confiança i fe cega en què tot anirà bé. Bé, només erfuig ens pot treure de dubtes.
També podria ser important saber quin basto serveix Est, i quin és el tercer de Sud, ja que si Oest no en dóna, la partida és obligada i per exemple Est serveix el 8, molt probablement, si sóc Sud, repetiré d'as de basto immediatament, pensant que puc fer caure el rei d'Est i passar-li el relleu al meu company.
Tot això ve a que has de tindre la memòria molt fina per reproduir una partida presencial, per a poder distribuir totes les cartes correctament. Llavors aparereixen "incoherències" o coses que no quadren o ho fan poc, almenys per a mi. Aquí tenim una eina molt valuosa que ens facilita la feina d'allò més. I no he fet anar ni un bolígraf, ni una carta, ni una tecla; un pic interioritzes la partida, el demés ve sol.
Personalment, en més del 90% dels casos sóc partidari de sortir de la correlativa major però aquí no. Aquest cas n'és una clara excepció, en aquest cas concret, només per aquest, el trobo "fàcil": sortir de SOTA DE BASTO.
Una puntualització: correlativa major, en aquest cas (amb rei, cavall i sota) seria de rei, no de cavall.
Jo hagués pensat com erfiug: si Nord surt de cavall és que no té el rei.
Segons jugo jo i per a simplificar:
La sortida de cavall no promet el rei.
La sortida de cavall promet l'as (i Sud el té als dits).
La sortida de rei pot prometre el cavall (el pot tindre, o no).
Per tant, jo faria de totes, totes, el rei a Est.
Per què trobo "fàcil" la sortida de sota de basto per aquest cas en concret?
Segons la meva manera de jugar:
Si surto de sota, prometo as o rei (ja sabem que també podria sortir a aixecar o a pal llarg).
Si surto de cavall no prometo el rei.
Si surto de rei, puc prometre o no, el cavall.
Si surto de rei, encara que, a priori remota, existeix la possibilitat que, al cap i a la fi resulta real vista la distribució de les cartes; com deia, existeix la possibilitat que el company Sud em doni basa, i això no es pot permetre de cap de les maneres portant-ne jo 8.
No puc sortir de carta blanca perquè això podria permetre que Oest em parés la meva llarga si en tingués 2 d'as. Amb aquestes 3 figures he de sortir obligatòriament d'alguna de les tres i, per a mi, la millor opció és fer-ho de sota, amb diferència.
Com a reflexió, tenint en compte que Nord porta 8 bastos i no té cap més entrada possible, almenys esperable, resten molt poques combinacions favorables per tal que pugui plegar al basto: o salta manilla i as a la primera basa i, a més, el company té un segon basto; o el company Sud té 3 o 4 bastos de manilla i as. Sincerament, jo de Nord pensaria que no entraria més, surti del basto que surti.
Per això aquí dic que la solució és fàcil: sortida de sota i ho cobrim tot. El problema vindria si no tingués aquesta sota, llavors ja no seria tan fàcil i, com la majoria de cops, la sort de la partida estaria en la distribució de les cartes d'aquest coll. Si l'encertes ets un crack i si no, ets el més dolent del món.
No estic d'acord que amb 3 o 4 de cavall i rei, s'hagi de sortir de cavall. Per sistema i en abstracte, no ho faria pràcticament mai. Les raons, a banda de les exposades, és que podem tallar el pal del company. Altra cosa serà enmig de la partida i les seves condicions. Cada partida és un món i hem d'obrar en conseqüència i no podem parlar tan alegrement de casos tan generals. Per això a mi m'agrada comentar una partida concreta des d'una perspectiva general o probable. El demés és fer volar coloms. I tot i així, no és breu ni fàcil.
Adéu.
Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants