Angeles ha escrit:Jo tocaré basto perquè el company m'ha donat el 8. Fallarà o donarà manilla (manilla i as no sé, perquè si fos el cas jo m'hagués descartat d'espasa)
Si entra el company teòricament tocarà espases i si entro jo copa cap a ell en espera que caigui figura. Si el company falla i entra espasa que la marca.
Estic d'acord amb l'Angeles (com d’habitude), primer basto...i quan entri de manilla d'espases tornaré a basto o copa segons convingui.
Primer sortida és basto, perquè tenim el cavall i Oest pot portar 9, as o rei (amb el que 6 tantos són casi segurs si en porta algun, per tant es "descarta" tocar copa per punts i per risc).
En tot això s’haurien d’adjudicar punts (rei i cavall de copa = 6 punts, cavall + manilla + x al basto, etc)
Després de matar de manilla de basto Sud, hauríem d'entrar de manilla d’espases (haurem vist que tenia la manilla de basto sud) s’ha de valorar tocar basto o copa (dependria molt del segon basto de nord, segur estan Est=2*, 3 o 4** i Oest=2**, 3 o 4*, com diu Angeles si Sud té manilla-as no ha de marxar de basto, per tant sud = 3 i no as), com que per aquestes distribucions només "és segur" que agafarem el segon “peixot”, en els següents casos:
1 - Oest tenia el rei + 2ona carta nord grossa “i” Est petita abans de figura -> hauríem vist que Oest posa el rei, Sud la manilla i Est petita (quina?).
Hi tornem només en:
Si hauria de torna per si es dóna el cas 1. Depèn de la segona carta de Nord (perquè no abarroti) “i” (aquest *i* s’ha de remarcar) de la carta més petita d’Est (perquè caigui l’as segur ja sigui a dreta o esquerra), si és última abans de figura (5 o 6 de basto, depenent de com ha anat).
També podria ser que caigués si Est té as + blanca, però no és segur o podria caure en l’Oest sinó pot abarrotar el segon basto de nord, però tampoc és segur.
2 – Oest té l’as i Est petita abans de figura -> hauríem vist que Oest posa l’as (no té el rei), Sud la manilla i Est petita (quina?).
Hi tornem només en:
Si la carta d’Est, és última abans de figura (5 o 6 de basto, depenent de com ha anat).
3 – Oest no supera i Est dóna el rei -> hauríem vist que Oest no mata el cavall, Sud la manilla i Est rei (té l’as sol segur).
Tornar-hi.
Altres casos, com ja he dit podrien caure els dos “peixos“ també...però no són segurs, així que dependrà molt de la primera jugada de basto per decidir la segona.
Si en aquesta primera jugada de basto no cau res (ni as ni rei), llavors s’ha de pensar en que pot sortir a la copa (perquè la de basto com a molt agafarem el rei i prou)
En la copa pel que sembla, sabem que no ha sortit res (falta rei sota) i nord té 3 copes de cavall (això fan 9 localitzades).
Es poc probable que Oest i Est fallin la tercera? Si falla algú, és perquè les copes estaven distribuïdes entre els jugadors en 2, 5, 5, i per resumir, sortirà més malament que la segona de basto sense saber res (si Oest = 5 perquè llavors Est refallaria, i si Est=5 perquè Oest fallaria, sud refallaria i Est petita, no agafant res).
Basto va malament -> 3 era de copa
Però si diem que la primera de basto no és concloent i per probabilitat no estan 2,5,5 a la copa-> jo em decanto per fer la tercera copa (3 a 7 punts) perquè només pot sortir malament si algú (Est o Oest) falla mentre que 2ona de basto (0 a 8 punts) podríem no agafar res. Són aproximacions està clar.
Basto va bé -> basto
Conclusió
Per tant, 1er cavall basto. Quan entrem de manilla d’espasa i depenent com hagi anat el basto... si és segur que cau el basto tocaré el basto (mínim 4 punts si cau almenys el rei), sinó tocaré copa de cavall (mínim 3 punts sinó refalla Est).
droig