Variants de joc per el Butinet

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
Kalimi5t
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 05 maig 2008, 23:15

Variants de joc per el Butinet

EntradaAutor: Kalimi5t » 13 set. 2011, 17:00

Hola família!

Doncs per aquí voldria si algú em pot comentar coses que normalment no juga d'una manera, però al Butinet (de vegades és la primera vegada que es juga amb algú) si que les fa. Per exemple, en el Butinet no sabem com marcar un pal (ja que existeix marcatge positiu i negatiu, per exemple) i és un factor que es pot tenir en compte.

No em refereixo al tema de que de vegades el company no en sap i no arrastra o no torna el pal o fa sortides que no hauría de fer... Vull saber què hem de canviar nosaltres (o que canvieu vosaltres) en la manera de jugar.

Moltes gràcies!

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

Variants de joc per el Butinet

EntradaAutor: droig » 13 oct. 2011, 15:02

Bones Kalimi5t,

Vull saber què hem de canviar nosaltres (o que canvieu vosaltres) en la manera de jugar.


És normal que al no conèixer el company hi hagi coses que no acaben de satisfer-nos del nostre joc.

Pels temes més bàsics: fer triomf o botifarra directa o delegada, descart positiu o negatiu, etc, jo recomano dir-ho abans de jugar, si cal.

Per això en algun lloc del fòrum vaig comentar que estaria bé poder mostrar la informació del jugador i veure si aquest juga tradicional/obligat/negatiu com jo abans de començar.

Per altres temes més concrets, millor no dir-los...és difícil d'explicar però crec que s'ha de jugar sempre igual, sigui qui sigui el company. Pot fallar la confiança en algun moment pel fet de no saber com juga, és normal, però sempre serà millor fallar per excés de confiança que no per falta d'aquesta (no ajuda a la parella a la llarga). En cas de errades greus, s'ha de tenir en compte que potse són degudes a que no es juga igual i que hauria estat bé comentar-ho abans o ara que ens hi hem trobat. Sempre amb el màxim de respecte.

Has obert un bon tema per parlar del que passa molt sovint en el ButiNet pel fet de jugar amb tothom.

Tenim dues opcions, moltes vegades de predisposició, que cal tenir en compte per jugar bé i no enfadar-nos:

1 - Ajustar el joc amb el company abans i durant la partida, pel benefici propi, canviant la manera de jugar, si cal. Sabem que no podrem establir mai tot el nostre sistema de joc abans de començar i encara que podríem alertar-nos de moltes coses, seríem capaços de canviar-les per aquella partida concreta? encara que vagi en contra totalment de la nostra filosofia?
2 - Deixar clar el més bàsic i estar predisposat a tenir alguna errada per desconèixer al company.

En tot cas, sempre que no hi hagi manera de posar-nos d'acord, s'ha de tenir en compte, com en d'altres jocs, que potser el millor és no jugar si això ens ha de costar una emprenyada.

Jo faig el següent encara que quedi una mica dur dir-ho així:

- Provo amb un company nou.
- En cas de desacord, ho comento.
- Si és maleducat -> stop.
- Si podem comentar-ho -> continuar. Aquí s'estableix la diferència entre errada confiança o despistar-se.
(La jugada podria no tornar a passar més i per tant no hi ha d'haver cap - - problema encara que no ho haguem solucionat).
- Torna a passar i algú dels dos creu és indispensable per poder continuar si torna a passar.
- Si no veiem cap punt en comú -> stop (almenys jo, o jugo a gust o no jugo).
- Si creiem que es pot fer algo per solucionar-ho i tornar-ho a provar -> continuar

En tot cas, per mi aquest joc és per jugar-hi amb plena llibertat i això vol dir tenir afinitat tant en caràcter com en joc. No puc jugar amb gent (bona o dolenta si es vol) que siguin maleducats i amb els que no et pots comunicar parlant, o amb gent (bona o dolenta si es vol) que no m'hi pugui comunicar amb les cartes.

Adaptar-se té un límit...

salut,
droig :-)

Kalimi5t
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 05 maig 2008, 23:15

EntradaAutor: Kalimi5t » 09 nov. 2011, 20:15

Hola Droig,

M'ha agradat la teva resposta!

Jo faig el següent encara que quedi una mica dur dir-ho així:

- Provo amb un company nou.
- En cas de desacord, ho comento.
- Si és maleducat -> stop.
- Si podem comentar-ho -> continuar. Aquí s'estableix la diferència entre errada confiança o despistar-se.
(La jugada podria no tornar a passar més i per tant no hi ha d'haver cap - - problema encara que no ho haguem solucionat).
- Torna a passar i algú dels dos creu és indispensable per poder continuar si torna a passar.
- Si no veiem cap punt en comú -> stop (almenys jo, o jugo a gust o no jugo).
- Si creiem que es pot fer algo per solucionar-ho i tornar-ho a provar -> continuar

En tot cas, per mi aquest joc és per jugar-hi amb plena llibertat i això vol dir tenir afinitat tant en caràcter com en joc. No puc jugar amb gent (bona o dolenta si es vol) que siguin maleducats i amb els que no et pots comunicar parlant, o amb gent (bona o dolenta si es vol) que no m'hi pugui comunicar amb les cartes.


És un bon sistema. Si que sona dur, però juguem per passar-ho bé i no per estar discutint cada ma amb gent que vol entendre i que son uns maleducats. Jo sé que hi ha molta gent que juga millor que jo, així com gent que juga pitjor. Però em sembla que s'ha de poder parlar (sempre al final de les mans, si us plau!). Es poden fer errades, però si algú no fa el què ha de fer em sembla que s'ha de comentar ja que pot ser per motius diversos:
- Ha clicat malament
- S'ha despitat
- No recordava alguna de les basses anteriors
- No en sap

El motiu "No recordava alguna de les basses anteriors" és justificable sobretot les vegades que algun dels jugadors tarda molt en tirar i ens treu de polleguera als demés...

El motiu "No en sap" és justificable sempre i quan no cometi els mateixos errors una vegada i una altre, estigui disposat a aprendre i segueixi els consells que se li donen.

En tots els casos el meu comportament posterior depèn de la resposta rebuda. Vull saber perquè el company ha fet el què ha fet, i quin remei tenim perquè no passi a cada dat.


Tenim dues opcions, moltes vegades de predisposició, que cal tenir en compte per jugar bé i no enfadar-nos:

1 - Ajustar el joc amb el company abans i durant la partida, pel benefici propi, canviant la manera de jugar, si cal. Sabem que no podrem establir mai tot el nostre sistema de joc abans de començar i encara que podríem alertar-nos de moltes coses, seríem capaços de canviar-les per aquella partida concreta? encara que vagi en contra totalment de la nostra filosofia?
2 - Deixar clar el més bàsic i estar predisposat a tenir alguna errada per desconèixer al company.


Un altre cop estic d’acord amb tu. Jo estic disposat a adaptar-me al joc del company (amb As i Rei sortir d'un o de l'altre, per exemple) sempre i quan sigui constant i per tant pugui saber quines cartes té i si he de tornar-li el pal o no. Hi ha diferents estils i en una partida no ens posarem a discutir quin és el bo, i intentarem jugar que és lo important.

Una cosa que a mi em treu de polleguera (i em fa acabar les partides) son companys que no arrastren ni tornen el pal (no una vegada, sinó com a norma). Per mi no saben jugar i intento fer entendre al company per activa i per passiva que hi ha algunes coses que s'han de fer. Si no ho volen fer, per mi és motiu suficient per acabar la partida ja que no puc fer el meu joc, és impossible!

També vull comentar que obrint el tema vaig pensar en que algú podria comentar jugades concretes com a exemples d'adaptació al company que als demés ens podrien servir.

Acabo amb la teva conclusió, que m'ha semblat molt encertada:
Adaptar-se té un límit...


Salut!

Kalimi5t[/quote]

batet
Barretina
Barretina
Entrades: 184
Membre des de: 14 set. 2003, 21:53

EntradaAutor: batet » 12 nov. 2011, 01:18

Kalimi5t ha escrit:

El motiu "No recordava alguna de les basses anteriors" és justificable sobretot les vegades que algun dels jugadors tarda molt en tirar i ens treu de polleguera als demés...

[/quote]
Fa temps que vaig demanar posar limit d e temps per parella.
Si es copia ELO dels escacs tambe que es copii Relotge.


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 28 visitants

cron