Com feu triomf amb mateix número de cartes?

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)

Com feu triomf amb mateix número de cartes?

Manilla-as
2
67%
Manilla
0
No hi ha cap vot
As i figures
0
No hi ha cap vot
As
0
No hi ha cap vot
Figures
0
No hi ha cap vot
Pal fluix
1
33%
 
Vots totals: 3

asterix_fire
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 02 set. 2011, 18:00

Com feu triomf amb mateix número de cartes?

EntradaAutor: asterix_fire » 05 oct. 2011, 17:53

Volia saber què opineu respecte a fer triomf amb el mateix número de cartes.

Per exemple 5 i 5, 4 i 4 o 3 a 3.

Si tenim pals de manilla, manilla i as, as i figures, figures o res, etc.

Siguin pal A i pal B els dos pals per fer triomf. Pal A seria el que fariem triomf.

Opcions per pal A:

Manilla-as
Manilla
As i figures
As
Figures
Pal fluix

L'enquesta seria per si creieu que hi ha alguna regla per aplicar que sigui genèrica. Ex: Normalment, faig sempre el de manilla-as (sigui 3 a 3 o 4 i 4, etc).

Què hi té a veure? i el pal B hi influeix?

asterix_fire

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 07 oct. 2011, 16:36

Doncs vinga, estreno l'enquesta :-p

Jo si tinc poc joc (4 4 3 1)(3 3 3 3)(4 4 2 2), etc. normalment faig el pal fluix.
Si tinc (5 5 x x) doncs si tinc bon joc en general, faig el pal fort (9 i as). Sinó tinc bon joc, trio el pal fluix, per que un cop arrastrat em podré fer el bo.

I si tinc dubtes de quin pal triar .... copes.


Adéu.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

Re: Com feu triomf amb mateix número de cartes?

EntradaAutor: Angeles » 10 oct. 2011, 13:04

asterix_fire ha escrit:
L'enquesta seria per si creieu que hi ha alguna regla per aplicar que sigui genèrica


Hola Asterix_fire,

Jo, des del meu punta de vista, crec que el problema és que no hi una regla genèrica i que en gran part cantes en funció de la "qualitat del trumfo" depenent del nombre que tens. Per a mi no és el mateix decidir amb 5-5 que amb 3-3.

Jo si tinc 5 trumfos puc fer del pal fluix (el que tingui pitjor) perquè puc assegurar que puc destrumfar i em quedarà el pal més fort del que també en tinc 5.

Si tinc 4 o 3 imagino faré del que tingui més fort, si és manilla i as doncs millor perquè almenys tinc aquestes bases segures.

Però decidir sense saber si la combinació es 5-5-X-X o 4-4-x-x o 3-3-3-3 se'm fa realment difícil.

No contesto a la enquesta perquè necessitaria altra opció : Decidiria segons el nombre de trumfos

asterix_fire
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 02 set. 2011, 18:00

Com feu triomf amb mateix número de cartes?

EntradaAutor: asterix_fire » 10 oct. 2011, 18:24

No vaig posar l'opció "depèn del triomf" perquè volia veure si la gent es mullava per opinar...

Comentes que depèn de la "qualitat del trumfo". Això vol dir que assegura més bases perquè és més bo. Llavors ja veiem una coincidència: fer el triomf que assegura més bases per destriomfar (com tu dius el de manilla-as).

S'ha d'assegurar (o intentar) destriomfar i jo diria que passa en tots els triomfs (3-3, 4-4, 5-5).

Igualment apuntes que si assegures destriomfar amb el pal més fluix, no faràs triomf el pal fort. Ok...

Per tant, ens surt ara la pregunta important: Què assegura amb més probabilitat destriomfar?

Només les possibles bases en triomf?

...o potser les vegades que es pot entrar per arrastrar sense tenir en compte el company?

...però només compta entrar si després no tinc cartes bones per arrastrar?

...per últim, i els arrastres seguits segurs?

Un exemple:

1-11-5-4 pal A
9-11-5-4 pal B

Faria el pal A perquè tinc una base segura i una entrada segura.

El pal B té també una base més que segura però no m'ajudarà a entrar tant ràpid ja que ha de sortir la manilla del pal A per poder fer base d'as. A més he de destriomfar no fos cas que em fallessin l'as perquè el faria en segona base.

Estic d'acord en que potser costaria trobar una fòrmula però segur que tots fem triomf per alguna raó o altra...

Val, i en el següent exemple:

11-10-5-4 pal A
9-11-5-4 pal B

També faríem el pal A? voldríem una entrada? o dos arrastres seguits segurs? Aquest cop potser no podrem treure el triomf...

On està el límit?

Salut i merci per respondre! :-)

batet
Barretina
Barretina
Entrades: 184
Membre des de: 14 set. 2003, 21:53

EntradaAutor: batet » 16 oct. 2011, 02:04

Tot aixo suposo que vos referiu a trunfos delegats!

asterix_fire
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 02 set. 2011, 18:00

Com feu triomf amb mateix número de cartes?

EntradaAutor: asterix_fire » 17 oct. 2011, 02:05

No cal saber-ho. És una pregunta, només per saber que faries triomf. Si tens alguna preferència i per què, amb les diferents distribucions.

No pots delegar vaja...

asterix_fire

asterix_fire
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 02 set. 2011, 18:00

EntradaAutor: asterix_fire » 01 nov. 2011, 16:55

Per mi sempre faré triomf el que asseguri dominar-lo amb més probabilitat.

Això vol dir que faré sempre el de manilla-as.

Si no en tinc cap de manilla-as, però sí un de manilla, faré triomf el que no sigui de manilla (el fluix depèn com es miri), sempre que aquest pal asseguri fer bases (4 de rei o més). Així, em serveix el pal de la manilla per entrar.

Si no en tinc cap de manilla-as o manilla, faré el més valent (el d'as, etc). L'altre pal no m'ofereix entrar, així que probablement asseguraré el triomf almenys.

asterix

asterix_fire
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 02 set. 2011, 18:00

EntradaAutor: asterix_fire » 13 nov. 2011, 21:34

Conclusions:

Primer s’hauria de posar unes premisses a tenir en compte quan es fa triomf.

1 - La finalitat és dominar el triomf (quedar amb el control del triomf destriomfant al contrari o amb la possibilitat de fer-ho en qualsevol moment).

2 - Arrastrar per intentar dominar el triomf i veure si és viable destriomfar els contraris completament (normalment es tindrà més triomf que els contraris). Si s'aconsegueix serà un clar avantatge.

3 - Davant de dubtes per dominar el triomf haurà de valorar-se els pals restants. Si aquests poden beneficiar es continuarà arrastrant.

4 - Si no és possible dominar el triomf, no s'arrastrarà i s'intentarà contrarestar el triomf dels contraris i treure benefici dels altres pals i del triomf restant fallant. Tindran avantatge els contraris si tenen el domini del triomf.

Com es dedueix de les premisses, per probabilitat, fent triomf s'ha d'arrastrar perquè pot ser avantatjós i no s'ha d'arrastrar si fan triomf o dominen el triomf.

Això no vol dir que sigui dolent arrastrar quan els altres pals són molt bons, ja que fent-ho hi haurà més probabilitat que no fallin aquests pals. Només vol dir que si tenim la possibilitat de dominar-lo hem de fer-ho perquè dóna avantatge en els altres pals.

Per dominar el triomf el més important, per ordre decreixent, és:

1 - tenir més triomfs (número).
2 - tenir triomf més bo o fort (cartes que fan base).
3 - poder entrar el més aviat possible per arrastrar amb altres pals i no perdre triomfs fallant, ja que perdem triomfs que poden ser necessaris per dominar el triomf.

Es pot deduir que el més important per dominar el triomf és tenir molts triomfs i bons.
Si es tenen molts triomfs però no són bons, s'ha d'intentar treure triomf arrastrant perquè només ens quedi triomf a nosaltres (surtin els bons), podent fer fallar el contrari com a recurs si hi ha dubtes per dominar el triomf, però no per sistema (ja que fent fallar no es treu tot el triomf globalment, sinó només el triomf del que falla).
Per últim, per dominar el triomf és important entrar el més aviat possible, per poder arrastrar i que no ens facin fallar.

Per tant, s'hauria de triar el pal més llarg, més fort i tenir en compte que és un avantatge entrar aviat per arrastrar.

Triar el pal més llarg i més fort per dominar el triomf és fàcil, però triar triomf amb igual número de cartes de pals diferents no ho és tant. Per això, és important triar-lo en funció de poder entrar, per arrastrar el més aviat possible.

Ens podem trobar amb els següents casos:

1 - dos pals de 6 cartes (molt poc probable 0,01%).
2 - dos pals de 5 cartes (poc probable 5-5-0-0 = 0,71%, 5-5-1-1 = 0,78%).
3 - tres pals de 4 cartes (poc probable 0,70%).
4 - dos pals de 4 cartes (probable 4-4-3-1 = 11,14%, 4-4-2-2 = 9,19%).
5 - quatre pals de 3 cartes (poc probable 3,36%).

El primer cas, és poc probable que passi. Els 6 triomfs restants estarien repartits pels 3 jugadors. Si no hi ha cap jugador contrari que tingui més de tres triomfs (molt poc probable) hauria de ser fàcil dominar el triomf, encara que haguem de fallar un parell de cops fins a fer-nos ferms i poder destriomfar.

Per aquest cas, només faré algun comentari:

- Triar un o altre pal en aquesta situació donarà avantatge com més repartit estigui, tenint prioritat perquè sigui el triomf, el més bo i esperant que almenys aquest estigui repartit.

- En aquest cas, no té tanta importància utilitzar el segon pal per entrar, ja que per prioritats haurien d'obrir els altres pals i per tant, s'haurà de fallar o descartar. Si obren el nostre segon pal, és per estar agraït passi el que passi!

Fer triomf amb dos pals iguals:

Pels casos de 5, 4 o 3 triomfs, és més complicat poder dominar el triomf com menys en tinguem, està clar, però no ha de ser un motiu suficient per abandonar aquest objectiu, el fet de tenir-ne pocs o tenir-los dolents.

Fent triomf, s’ha de veure “com està el pati”, per saber com pot estar repartit el triomf, això vol dir que s'hauria de fer almenys una arrastrada per intentar deduir com està repartit i provar de dominar-lo.

Fins aquí, hem establert que farem triomf per intentar dominar el triomf (no per fallar un pal). Si no hi ha perill de perdre el domini del triomf, s’arrastrarà almenys un cop per veure com està el pati i veure com està repartit.

En l’enquesta es posen els següents exemples per fer triomf:

1 - Manilla-as
2 - Manilla
3 - As-figures
4 - As
5 - Figures
6 - Cartes blanques

A més a més, s’anomena fer triomf el “pal fluix”. Aquest pal és el que es considera menys bo dels dos. Contràriament, el “pal fort” és el més bo dels dos.

Primer cas

Pal fort: manilla-as
Pal fluix: qualsevol

Per qualsevol triomf (3, 4 o 5 triomfs), si es té manilla-as d’un dels dos pals, el millor pal per fer triomf és el pal fort de manilla-as. Aquest és el que assegura dominar el triomf amb major probabilitat.

Punts a tenir en compte:

- Les entrades del company i les pròpies són molt importants, un cop entrem i arrastrem podem fer tres arrastrades segures.

- Tenint 5 o 4 triomfs, s’ha de valorar si podem deixar triomf al company fent només dues arrastrades. Si el triomf no està repartit i no el té el company, s’ha de valorar si continuar arrastrant i fer la tercera arrastrada.

- Tenint manilla-as es pot arrastrar primer d’as per marcar al company la manilla. Es pot continuar demanant que es guardi el rei o es pot canviar de pal demanant que si entra, arrastri del triomf més gros. Tot i així, serà prioritari arrastrar, a fer punts amb l’arrastrada.

- Tenint 3 triomfs, dominarem el triomf si el company en té mínim tres. No vol dir que ens haguem de quedar triomf i no arrastrar perquè en tinguem poc. Depenent de com estigui el joc global podem arrastrar i quedar-nos sense triomf amb tres arrastrades seguides. Si el company en té dos quedarà sempre triomf al contrari, però com diem serà prioritari tenir un bon joc global per saber si arrastrar, o no.

- No fer el triomf de manilla-as per poder entrar i arrastrar amb aquest pal, no té tant sentit perquè les prioritats en les sortides són per obrir pals d’as i no tant per apretar, semifallar, etc. Per tant, no és tant probable que el contrari obri aquest pal.

Segon cas

Pal fort: manilla (no té l’as).
Pal fluix: qualsevol.

Per qualsevol triomf (3, 4 o 5 triomfs), si es té manilla d’un dels dos pals (sense l’as), el millor pal per fer triomf és el pal fluix, sempre que aquest tingui base. Aquest és el que assegura dominar el triomf amb major probabilitat, si aquest està repartit.

Punts a tenir en compte:

- Les entrades del company i les pròpies són molt importants, un cop entrem arrastrarem. Si sumem el pal de manilla per entrar sempre tenim més possibilitats d’entrar més aviat per poder arrastrar.

- Tenint 5 triomfs, si el triomf no està repartit i no el té el company, s’ha de valorar si continuar arrastrant, però sempre tindrem un marge de dues arrastrades per veure-ho (sinó hem de fallar). Com hem dit, el pal fluix ha de tenir base. Això vol dir que hauríem de poder arrastrar i quedar-nos base si barroten, per poder aguantar el triomf. Amb 5 triomfs considero que es pot fer triomf amb un pal de cavall abans que de manilla i dominar el triomf amb la mateixa probabilitat que fent el pal fort. Les dues arrastrades que es farien segures si es fa el pal de manilla, queden compensades per poder entrar amb el pal fort i fer la segona arrastrada.

- Tenint 4 triomfs, serà encara més important que el triomf estigui repartit. En aquest cas, faria triomf el pal fluix sempre que tingui base, però és discutible fer triomf si el pal fluix és de cavall, ja que un bon pal de manilla i figures donarà més seguretat i evitarà una possible contrada. A més, amb 4 de cavall podrien barrotar l’arrastrada i podríem no aguantar base. Per aquestes raons jo faria triomf, el pal fluix, mínim fins al rei i m’ho pensaria si és de cavall (on dependria del marcador, pal de manilla, semifallos, etc), per decidir si caldrà abandonar l’objectiu de dominar el triomf. Quan el pal fluix està per sota del cavall, faria triomf el pal fort de manilla.

- Tenint 3 triomfs, només podem fer triomf un pal d’as o com a molt amb les 40, per intentar dominar el triomf i el company, com sempre, n’hauria de portar mínim tres. Com en l’altre cas, no vol dir que ens haguem de quedar triomf i no arrastrar perquè en tinguem poc. Depenent de com estigui el joc global podem arrastrar i quedar-nos sense triomf. Fer triomf el pal fluix a partir del cavall podria ser un suïcidi perquè no aguantaríem el triomf i per tant, seria aconsellable fer triomf el pal fort de manilla.

- Fer triomf el pal de manilla amb 3, 4 o 5 triomfs, tenint un pal fluix que té base, treu una entrada per poder arrastrar aviat i per tant, no és tant probable intentar dominar el triomf, però assegura poder fer dues arrastrades segures un cop entrem.

- També s’ha de tenir en compte que fent el pal de manilla ens interessa que ens arrastrin per tant, deixem una mica el domini del triomf al fet que pugui entrar el company per poder arrastrar més que arrastrar de cara nosaltres mateixos.

- Per últim, amb 5-5 o 4-4 és més probable haver de fallar aviat, sense poder arrastrar abans, i per tant, si el pal fluix no té base amb tres (com el de cavall), s’haurà de valorar el fet de no arrastrar perquè ja no assegurem dominar el triomf.

Altres casos

Pal fort: el que té les cartes més bones (no és de manilla-as ni de manilla).
Pal fluix: qualsevol.

Per qualsevol triomf (3, 4 o 5 triomfs), si es tenen dos pals iguals en número de cartes, el millor pal per fer triomf és el pal fort. Aquest és el que assegura dominar el triomf amb major probabilitat.

Punts a tenir en compte:

- Aquí no hi ha volta de full, si la nostra intenció és dominar el triomf (i ho ha de ser). Mai s’hauria de fer un pal dolent. Si es fes el pal dolent seria per fallar algun pal i oblidar-nos de dominar el triomf. Si premeditadament es fa el pal fluix hi haurà més possibilitats de contrada i no tindrem avantatge en els altres pals amb el triomf. Per tant, no dóna cap avantatge fer el pal dolent per fallar i sempre s’ha d’intentar dominar el triomf perquè per fallar sempre s’hi és a temps!

- Fer triomf el pal fluix, no és dolent només perquè té menys possibilitats de dominar el triomf, sinó que a més dóna la possibilitat que els contraris tinguin el triomf en un pal més fort.

Es podria comentar molt més la finalitat de fer triomf i els seus avantatges, quan es pot dominar el triomf. Igualment es podrien posar molts exemples del per què d’aquest mètode per fer triomf amb dos pals iguals en número. Aquest s’ha exposat de forma genèrica sense voler entrar en detall.

Resumit seria:

asterix_fire ha escrit:...faré sempre el de manilla-as.

Si no en tinc cap de manilla-as, però sí un de manilla, faré triomf el que no sigui de manilla (el fluix depèn com es miri), sempre que aquest pal asseguri fer bases (4 de rei o més). Així, em serveix el pal de la manilla per entrar.

Si no en tinc cap de manilla-as o manilla, faré el més valent (el d'as, etc). L'altre pal no m'ofereix entrar, així que probablement asseguraré el triomf almenys.


Suposo que els robots deuen tenir algun algoritme semblant.

Fer triomf amb aquest mètode és una declaració d’intencions per un sistema on el més important és poder dominar el triomf i comunica al company més informació que fer un dels dos pals per atzar amb igual número de cartes.

asterix

Kalimi5t
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 05 maig 2008, 23:15

EntradaAutor: Kalimi5t » 05 feb. 2012, 14:09

Doncs com s'ha comentat jo no votaría cap de les opcions, ja que depèn del nombre de cartes del pal que cantem (cantant un pal de 3 mai cantaria el pal fluix, amb 6 de vegades).

asterix_fire ha escrit:2 - dos pals de 5 cartes (poc probable 5-5-0-0 = 0,71%, 5-5-1-1 = 0,78%).
asterix

Per cert! També hi ha el 5-5-2-0.

Salut i manilles!!

asterix_fire
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 02 set. 2011, 18:00

EntradaAutor: asterix_fire » 06 feb. 2012, 15:57

Kalimi5t,

Veig que has fet moltes de les enquestes! :-)

Primer dir que vaig escriure-ho malament i no hi falta res.

kalimi5t ha escrit:asterix_fire escrigué:

asterix_fire ha escrit:2 - dos pals de 5 cartes (poc probable 5-5-0-0 = 0,71%, 5-5-1-1 = 0,78%).

Per cert! També hi ha el 5-5-2-0.



Aquestes serien les dues distribucions, pels dos casos amb igual nombre de cartes per 5 triomfs.

Respecte al teu comentari.

kalimi5t ha escrit:Doncs com s'ha comentat jo no votaría cap de les opcions, ja que depèn del nombre de cartes del pal que cantem (cantant un pal de 3 mai cantaria el pal fluix, amb 6 de vegades).


Suposo que estaria bé que hi hagués una opció més:

- depèn del nombre de cartes.

Aquesta opció és molt interessant i segurament molts jugadors triomfarien diferent depenent d'això. Tot i així, et llenço una pregunta com sempre: Creus que si un dels dos pals fos de manilla-as faries el pal fluix depenent dels triomfs o cartes del pal?

Poso algun exemple:

Per 3 triomfs:

pal A - cavall + 2 cartes més baixes
pal B - rei + 2 cartes més baixes
pal C - as + 2 cartes més baixes
pal D - manilla-as + 1 carta més baixa

Per 4 triomfs:

pal A - manilla i/o as i/o rei i/o cavall + n (de 0 a 4) cartes més baixes on pal A = 4 cartes.
pal B - manilla-as + 2 cartes més baixes (el pal B sempre és igual a 4 cartes)

Per 5 i 6 canviar n i posar el pal A = B = 5 o 6.

Perdona per les explicacions, espero que s'entenguin.

Torno a donar-te les gràcies pels comentaris i per veure que realment t'has llegit els meus escrits!! :-) Sorprenent perquè són llarguets!Crec que amb menys narrativa no ho podria explicar!!

asterix_fire

Kalimi5t
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 05 maig 2008, 23:15

EntradaAutor: Kalimi5t » 08 feb. 2012, 00:51

Hola asterix_fire,

Crec que sí, que tens raó i faltaría una opció en l'enquesta.

Personalment:
- Amb 3 o 4 trimofs sería un triomf forçat i per tant cantaría el pal que m'assegurés el major nombre d'arrastrades (manilla-as, i si no manilla), per tal de no cantar un pal fort dels rivals i assegurar destrumfar una miqueta.

- Amb 5 tromfos cantaria el pal bò, peró potser preferiria un pal amb 11,12,As que un en el que tingués la manilla.

- Amb 6 trumfos triaria el pal fluix sempre i quan no estigui guanyant la partida i a punt d'acabarla (en aquest cas no me la jugaria i faria el pal bò).

D'altra banda, com ja he comentat en un altre missatge, gràcies a tu per els escrits.
Jo no tinc tanta narrativa i els meus escrits son més curts (i com ja has vist, en alguns casos poc clars), però és un plaer llegir missatges clars i que planteijen situacions en les que ens trobem sovint.

Salut i, com sempre diu mon pare, SENY!

Kalimi5t

asterix_fire
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 02 set. 2011, 18:00

EntradaAutor: asterix_fire » 08 feb. 2012, 03:28

Kalimi5t,

crec que no ho puc modificar sinó ho faria perquè sé que ho pensa molta gent...tampoc puc modificar els vots. Oi, Carles??

Ok, a les raons pels casos que tenim.

1)
3 o 4, manilla-as
Contràriament, crec que està explicat en algun lloc d'aquest fil no crec que s'hagi de fer un pal de manilla sense l'as si l'altre (el fluix) compleix unes certes condicions (ho sento però és tard i no ho tornaré a escriure :-))

Per tant, si tenim manilla-as. Farem aquest, sinó s'ha de pensar...coincidim parcialment.

2)
Correcte, jo també. Abans un pal de as-rei-etc que un de manilla (inclús un pal d'as i blanques). Ara però, si tenim manilla-as. jo faré aquest.

En el cas de no tenir manilla-as, s'ha de pensar...

Per tant, no coincidim.

3)
Com bé dius, el nostre joc va canviant...i fa temps feia pal fluix per algunes raons quan em podia beneficiar. Ara però, no canviaria un pal amb 6 de manilla-as per un altre.

Els dos pals han de fer-se ferms si es pot (tot i que podria ser molt difícil fallant dos pals en determinades situacions).
S'ha d'assegurar el triomf (amb 6 que no siguin bons podríem no assegurar-los i podríem tenir problemes amb el de manilla-as si fallen)
Els pals valen igual i la possibilitat que contrin és remota. En el cas que contressin podríem recontrar i ells fer santvicens. Asseguraríem guanyar punts encara que tinguessim 6-6-0-0?? Jo n'he vist de tots colors!!

No coincidim.

En la meva opinió si es té manilla i as, no penso perquè li dono preferència al triomf.

Un cop dit això i encara que no coincidissim (l'enquesta vaja) també es pot obrir el debat i podem parlar sobre quin triomf es faria quan no hi ha manilla-as. El tema és complicat i segur que tothom té les seves opinions...

Al final, no sé si faries amb manilla-as sempre o encara no després dels comentaris?

Salut,
asterix_fire :-)

Kalimi5t
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 05 maig 2008, 23:15

EntradaAutor: Kalimi5t » 13 feb. 2012, 01:01

Hola astèrix!

Deixam agrair-te de nou per les enquestes i els bons arguments en aquets temes!

Doncs m'has convensut bastant, faria manilla-as casi sempre (de fet ho faig casi sempre!). Estem bastant d'accord en la majoría de les opcions.

L'únic en el que em sembla que no coincidim és en el cas de 6-6-0-0, tot i que no faria el pal fluix per sistema (potser també depèn de si el pal fluix no és tan fluix...). I sí que tens raó que té el seu risc, pot sortir bé i pot sortir molt malament... Potser aquí estaría bé saber els resultats estadístics de com estarien repartits els altres pels per poder valorar-ho. És una jugada arriscada que pot sortir bé o bastant malament... Però cantar el pal fluix deixa de ser una jugada que trobo bonica, que pot desconcertar una mica el rival (i fer-los jugar malament) i que per tant m'agrada.

Suposo que aquí potser valoraría el nivell de la parella rival, la nostra necessitat de sumar punts, si en aquell dia tenim molta sort (un element gens matemàtic!), si surt el de la meva dreta o el de la meva esquerra (sortint esquerra tenim més probabilitat d'haver de fallar de primeres, ja que segurament no sortirà del pal que tenim i no podem comptar amb la manilla del company, amb la que si podem confiar si surt dreta).

Bé, son diverses coses a valorar, que fan que entrin en joc moltes variables a l'hora de prendre decisions, i tot plegat fa que aquest joc es converteixi en pasió!

De totes maneres espero trobar-me aviat amb 6-6-0-0 que fa tems que no m'ho reparteixen! Tant de bò tingués molts cops aquest dubte!!

Salut i fins aviat!

asterix_fire
Recontro
Recontro
Entrades: 55
Membre des de: 02 set. 2011, 18:00

EntradaAutor: asterix_fire » 14 feb. 2012, 01:47

kalimi5t,

fer el pal fluix amb 6-6-0-0 tenint manilla-as, com dius tu, podria ser interessant i en altres casos també, però pel sistema d'aquest joc no deixa de ser, córrer un risc.

Si no tens manilla-as d'un pal, llavors canvia...no crec que s'hagi de fer el de manilla o el més fort. S'ha de pensar, el dia "Dg Nov 13, 2011", posava les meves conclusions (primer cas, segon cas i altres casos). Ja sé que el tema no és gens senzill...Cap a on anirien les teves?

A reveure!
Asterix_fire :-)


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 32 visitants