Jugada senzilla

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)

Si fóssiu Sud i sabent que Est ha contrat, quina carta posaríeu?

L’enquesta ha acabat el 07 des. 2013, 00:04

El cavall.
4
100%
La manilla.
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 4

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Jugada senzilla

EntradaAutor: corpetit » 08 set. 2013, 01:04

Bones. Jugada fàcil, si més no, senzilla, que em vaig trobar l'altre dia. No cal reproduir tota la partida.

Ja ho he apuntat moltes vegades però mai no en són prou. Jugar bé o malament no és patrimoni de ningú, i a la vegada de tothom. Hi ha moltes maneres de jugar i cap és millor ni pitjor que altra, simplement diferent. Per bé o per mal, jo només diré la meva, espero que si algú ho llegeix i si vol, faci el mateix. Simplement i senzillament es tracta de comentar la jugada. Jugada que probablement ningú veurà exactament igual, sent precisament això la gràcia de la botifarra. I no passa res, l'important és posar-hi cullerada. De ben segur que tots n'aprendrem i en gaudirem.

Presencial, de bar, lliure, a 101, E-O guanyen 55 a 15, canta copa Sud passat, Est contra.
Com a addició cal dir que era la segona partida que feien les mateixes parelles i la primera la va guanyar sabatera E-O amb 4 mans i perdonant. La parella N-S no es veia absolutament res.

2 situacions a valorar.

La primera: Sud canta copa passada amb el següent joc:

4 ors de sota, 4, 3 i 2.
3 copes de manilla, cavall i 8.
2 espases de cavall i 6.
3 bastos de 7, 5 i 3.

Tal com anava la partida, vosaltres haguéssiu cantat copa o ors?

La segona: la jugada que volia comentar, Oest enceta la partida arrastrant de sota de copa.

Si fóssiu Sud i sabent que Est ha contrat, quina carta posaríeu, el cavall o la manilla?

Adéu.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 08 set. 2013, 11:22

Hola,

Jo sempre sóc partidària de cantar el pal en el qual tinc més cartes independentment del seu valor. Per tant, sens dubte, cantaria oros que en tinc 4 en lloc de fer copes que en tinc només 3.

A l'arrastrar oest penso que, o fa sistema d'un que jo em sé :roll: arrastrant si contra el company i el que trumfa está a la seva dreta o bé fa sistema Angeles :shock: i arrastra per indicar al company cntrador que té una manilla.

Sigui com sigui i amb aquesta pena de cartes, jo mataria de cavall i que entri est. Primer perquè el cavall possiblement el tindré perdut igual i segon perquè així no cal que pensi de que sortir. Si mato de manilla no tinc cap més bassa als dits i quasi m'oblida a sortir de 4 d'oros. Que trist!.

No podries posar un exemple amb cartes que no facin mal als ulls als mirar-les? :wink:

erfiug
Recontro
Recontro
Entrades: 42
Membre des de: 13 set. 2009, 16:00

EntradaAutor: erfiug » 13 set. 2013, 01:16

Estic com Angeles, jo faria també oros (per tristos que siguin en porto 4) i també posaria el cavall de copes.

Sempre hi haurà la petita esperança d'agafar as o rei de trunfo (quasi imposible es suposa) i inclús facilitar un càrrec del company sobre la manilla...

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

POSAR EL CAVALL O LA MANILLA?

EntradaAutor: corpetit » 15 set. 2013, 18:13

Bones,

POSAR EL CAVALL O LA MANILLA?

Tot i saber que la sortida de sota de copa, havent contrat el de la dreta, ens farà perdre el cavall amb tota probabilitat, no tenim altre remei que posar-lo.
Estic amb vosaltres que s'ha de posar el cavall perquè, tal i com pinta la partida, és pràcticament l'única manera de fer dues bases a la copa, sempre hi quan el company no ens tregui les castanyes del foc.
Com diu erfiug, el company també tindrà més possibilitats de carregar alguna cosa a la segona o tercera ronda de trumfo que no pas a la primera on probablement es veurà obligat a servir trumfo.
Si no li posem per la golosia de prendre la sota, o per por de perdre el cavall, de ben segur que finalment, el cavall el perdrem igualment, i també perdrem una basa al trumfo.
Com que no podem fallar res per salvar-lo, un pic pleguin els contraris, ens faran net de trumfo fàcilment si no és que el company hi porti alguna cosa. Si no posem el cavall de copa, és obvi que amb as i rei es poden apoderar del nostre cavall que no hem volgut perdre a la primera basa.
Si matem la sota de cavall, possiblement el que contra es farà basa amb el rei o l'as però, es veurà obligat a aturar l'arrastro. I si decideix arrastrar, farem dues bases segures perquè ja l'estarem esperant per barrotar amb el 8 que ens quedarà als dits.
Així doncs, quan plegui el que contra, es veurà obligat a obrir algun altre pal o a deixar-nos fer una base més del compte al trumfo.
Només podríem deixar de fer-nos aquestes dues bases al trumfo si plega Oest i torna a arrastrar o toca per reiteració un pal llarg que tingui i ens hàgim de veure obligats a fallar de 8.
Una altra possibilitat seria que el company entrés i arrastrés. Si està atent a la primera jugada, entendrà que no pot arrastrar ja que només faria que perjudicar-nos tal i com ha anat la basa i la posició del contrador.
En tot cas, tot i tindre només 3 trumfos, els adversaris no acabaran mai de dominar-lo o, en tot cas, els costarà més. Si posem la manilla a les primeres de canvi, estem venuts, si no ho estàvem ja prou amb aquest espectacular joc que ens acompanya.

Adéu.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

CANTAR COPES O ORS?

EntradaAutor: corpetit » 23 set. 2013, 16:04

Bones, CANTAR COPES O ORS?

Jo no ho tinc tant clar. Voleu dir que hi ha tanta diferència entre cantar un trumfo de 3 o bé de 4?
La diferència és que la resta de jugadors poden tindre'n 8 o bé 9 (o sigui, en fred, 2.66; o bé 3 trumfos per jugador). Encara que és obvi que un contrari en pugui tindre un de més, i ja sabem que hi ha 2 contraris i un sol company.
També sabem que, de vegades, un trumfo més pot ser un món, però gairebé sempre es tracta d'ocasions que ja en portem força (4 o més, una mica importants). La típica frase: "m'ha faltat un trumfo", a banda de quan es vol contrar, s'acostuma a dir quan ja en portem una pila però que ens desgasten fent-nos fallar fins que ens els acaben o deixem de dominar-lo.
Jo, la veritat, ho veig una loteria. De vegades cantes amb 5 trumfos i un contrari te'n treu 5 o 6; d'altres cantes forçat amb un tresillo i n'agafes 4 o 5 al company.
Una qüestió important: no portem cap semifallo. Si el portéssim, sí que ens veuríem obligats a cantar el pal més llarg per pobre que sigui, ja que tindríem una oportunitat més de fallar quelcom. Però sense semi, què volem fallar amb el trumfo?
Quins descarts ens podrà donar el company si no podrem treure mai el trumfo?
Ara mirem la qualitat, la condició de les cartes: no hi ha color. Si cantem ors, tenim 4 cartes per sobre nostre, manilla, as, rei i cavall. Si cantem copa, dues d'aquestes 4 les tenim nosaltres. Per defecte, als contraris només els queden as i rei (hi podem afegir la sota).
La circumstància més important a tenir en compte és el possible contro. Ja sabem que hi ha molts tipus de contro i, un d'ells, és el de trumfo. Tampoc hem d'oblidar d'on venim, els contraris van per davant en el marcador i no paren de contrar-ho tot. Si cantem oro, hi ha bastants possibilitats que ens contrin, tenint en compte el pobre que és el nostre trumfo en qualitat. Si cantem copa, potser pararem el contro ja que, com a mínim i si el company no porta res, els faltaran manilla i cavall.
Si trumfem oro, només que Oest ens surti de qualsevol trumfo, per petit que sigui, ja no farem ni basa al trumfo i ens els podran prendre fàcilment tots. Inclús ens seria més beneficiós que Oest arranqués de rei, cavall o carta major, que no pas que ho fes d'un trist 5.
Cantant trumfo copa, tenim moltes possibilitats de fer-nos dues bases al trumfo i així, aturarem 2 cops l'arrastro. Si cantem oro, no aguantarem res, no "dominarem" mai la partida i, si el company porta alguna cosa, no podrem fer dos arrastros seguits quan entrem amb la manilla de copa. Amb ben poca cosa podrem ajudar el company si aquest necessita que destrumfem. No cal dir que, en cas de cantar oro, el company ja es pot oblidar de carregar res al trumfo i, si ho fa, estarà ben perdut.

Personalment, el 99% dels cops canto amb el trumfo més llarg però què voleu que us digui, aquí no veig pas malament cantar trumfo copa. Adéu.

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 25 set. 2013, 20:37

Que cantar ?

es dificil de valorar les consequencies concretes de cantar un pal o altre cada partida tindra una distribuccio concreta de les cartes dels altre 3 jugadors i el possible contro o no dels rivals( amb un jugadors "valents" de rivals no es juga pas igual que contra uns rivals "porucs") en tot cas si que voldria aportar unes dades de si tindrem mes o menys triunfos que els rivals , estadisticament parlant.

Codi: Selecciona’ls tots

                         +        =        -
cantem pal de 3        33'52%   31'45%   35'03%
cantem pal de 4        54'49%   29'35%   16'16%

francament per mi es una diferiencia força significativa.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Estadística

EntradaAutor: corpetit » 27 set. 2013, 01:10

Bones, interessants les dades.

Si tenim un tresillo, jo hagués dit un 33.3% en tots els casos, però vaja, no ens barallarem per tan poca cosa.

Entenc Jordi, que en aquestes estadístiques s'estan contraposant parelles, no jugadors.

En partir de 4 cartes d'inici, el que canta trumfo és obvi que ja parteix d'un avantatge i que els altres, per defecte, n'han de tindre menys en la majoria d'ocasions.
Si ho has agafat per parelles, quina és l'estadística que un contrari tingui els mateixos trumfos o més, que tu que cantes amb 4?
Perquè tots sabem que si nosaltres tenim 7 trumfos (4+3) i els altres (5+0), l'estadística de ben poc ens serviria. En aquest 54.49%, entenc que també hi són inclosos els casos en què un contrari en pot tindre igual o més que el trumfador.

Quin percentatge d'aquest 54.49% és un 7 a 5 (7 trumfos els que canten, 5 els contraris)?

Aquestes estadístiques han tingut en compte que es tracta d'un joc passat i les seves conseqüències?
Perquè quan cantem trumfo amb 3 és segur que es tracta d'un joc passat i amb 4 el 99% de cops.
És a dir, hi ha moltes seqüències o distribucions de cartes que ja no entrarien perquè el company difícilment t'ho passarà amb 7 d'un pal.

I ja no parlem de quina és l'estadística que els altres tinguin millor condició o qualitat de trumfo si nosaltres partim amb 4 de sota, 4, 3 i 2?

Com sempre, l'estadística es pot mirar de moltes maneres i agafar-la segons ens convingui. El que vull dir és que no podem anar en contra contínuament de l'estadística, però tampoc en podem fer bandera ja que, penso que ens manquen moltíssimes dades a incorporar i les que tenim, pel que fa a aquests casos, són poc reals.

L'única dada que se m'acut que podria ser una mica fiable seria la que ens podrien proporcionar els robots, fent-los jugar amb totes les possibles combinacions i per doblat. És a dir, un cop cantant copes i l'altre ors. Sumant els punts aconseguits en ambdues possibilitats de trumfo, tindríem una aproximació "resultativa" pel que fa a la forma de jugar dels robots ( que ja sabem que obraran en conseqüència d'una sèrie de paràmetres que tenen programats i potser diferents als dels humans, però també sabem que no els canviaran mai o gairebé mai). Pobres, quina feina tan pesada. Adéu.

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 28 set. 2013, 15:33

Bones a tots,

Posar el cavall o la manilla?

Jo també penso com vosaltres en el cas que algú hagués cantat copes. Posaria el cavall.

Qué cantar?

Tot i així, estaríem comentant una jugada amb un triomf que no s'hauria d'haver cantat. Per mi també és sempre millor tenir com més triomfs millor.

Les estadístiques d'en Jordi em semblen prou aclaridores per justificar que s'ha de fer triomf amb 4 i crec que extrapolant-ho, vol dir que com més triomfs tinguis més probabilitats sempre hi haurà de tenir més triomfs que el contrari entre els dos.

Per tant, cantar sempre el més llarg. Això voldrà dir que també ens contraran menys (pensant en triomf).

No crec que faci falta comentar molts anàlisis d'una partida amb un triomf mal cantat. Estem en una situació que no s'hauria de donar.

.............................................................

Sense tenir res a veure amb el tema...

Si voleu provar de resoldre probabilitats podeu entrar les dades en aquest enllaç:

http://www.butinet.cat/botifarra/dist.htm

Encara que no es pot controlar probabilitats a partir d'altres cartes "del company". Si es calcula només tenir:

Un pal de 4 i pals de 3 i 2, sense tenir cap semifallo ni cap fallo directe:

P1==4 AND P2==3 AND P3>1 AND P3<4 AND P4>1 AND P4<4

M'ha donat un 27,12% en 100.000 simulacions. Això només vol dir que 1 de cada 4 vegades ens podem trobar com sud.

...................................................................

Gràcies corpetit per compartir aquests exemples.

Salut,
droig


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 21 visitants

cron