Es podia fer millor?

Formes de jugar a la Botifarra per jugadors experts. (Botifarra moderna Vs Botifarra antiga, sortida d'11, sortida de semfallo)
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Es podia fer millor?

EntradaAutor: corpetit » 15 juny 2022, 09:00

Ja que fa temps que no penjo alguna jugada per analitzar, aquí en va una.
Com que no puc posar una foto de la partida perquè el Carles ho té capat, no em queda altre remei que posar-ho manualment.
Partida virtual, lliure, a 101, perdem 76 a 78.
No m'atreveixo a cantar buti. Amb el rei de basto pel cavall segurament ho faig. Porto el següent joc i el passo:

    Manilla, cavall i sota d'oro;
    5 de copa;
    Manilla, as, 4 i 3 d'espasa;
    Cavall, sota, 4 i 2 de bastos;

El company canta espasa.
La partida va així:
    1.- 4 d'oro, 8, as i manilla; 10 punts;
    2.- As d'espasa, sota, 2 i 7; 16 punts;
    3.- Manilla d'espasa, rei, 5 i 3 d'oro; 25 punts;
    4.- Sota d'oro, 2, 6 i 5; 27 punts;
    5.- Cavall de basto, manilla, 3 i rei; 27 a 11;
    6.- 6 de basto, as, 5 i 2; 32 a 11;
    7.- cavall d'espasa, 3 de copa, 3 d'espasa i 2 de copa; 35 a 11;
    8.- Rei d'oro, 7, cavall i 4 de copa; 41 a 11;
    9.- 8 de copa, as, 5 i manilla de copa; 41 a 21;
    10.- 7 de basto, 6 d'espasa, 8 de basto i sota de basto; 43 a 21;
    11.- 6 copa, rei de copa, 4 d'espasa i 7 de copa; 47 a 21;
    12.- 4 de basto, sota de copa, 8 d'espasa i cavall de copa; 51 a 21;

Resultat: +15 per nos = 91 a 78;
La següent mà fan buti i ens foten al carrer.

El company tenia el següent joc:
    Rei, 8 i 6 d'oro;
    8 i 6 de copa;
    Cavall, 8, 6, 5 i 2 d'espasa;
    As i 3 de basto;

Algú ha jugat malament? En cas afirmatiu, qui? O, si més no, es podia jugar millor? Com i qui?

Avanço que la jugada que cerco és una jugada d'alt nivell. I per la freqüència en que la podem trobar, jo diria que de molt alt nivell.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: Es podia fer millor?

EntradaAutor: corpetit » 30 juny 2022, 10:32

Com que ningú s'atreveix a contestar, aportaré jo mateix la solució o resolució.
Fins ara només una persona ha trobat la jugada i m'ho ha fet saber. A la vegada, m'ha reconegut que no l'ha feta mai.
És una jugada molt difícil de practicar per un obligat. I és una mostra més, de les moltes que he exposat aquí, del joc que donen les lliures. Perquè ningú s'enfadi, sempre dic que cada modalitat de joc, lliure, obligat o obligat amb carrego té el seu què. No és millor ni pitjor una que altra. Simplement, són diferents.

La clau de la partida és a la segona basa i que estem jugant una partida lliure.
Jo Sud, surto d'as d'espasa. En fred, puc tindre:
    - As sol;
    - 2 d'as;
    - Manilla i as sols;
    - 3 o més de manilla i as.

Est entrega la sota. A ulls de Nord, a Est només li pot quedar el rei o cap més si juga com un obligat o una de més petita si pretén carregar la sota a una possible manilla del seu company Oest. També en podria tindre 3 o més de sota però entregar-la de cop seria força absurd.

Nord veu que Est en porta poques. Llavors, el trumfo ha d'estar repartit entre el company i Oest. I aquí hi ha l'elecció, la petita decisió que es pot convertir en la gran decisió i que pot marcar la partida.
Si ens posem al lloc de Nord, portem 5 trumfos de cavall 8 i, portant 5 trumfos o més, molt difícilment tindrà rellevància a efectes de perdre una basa el fet d'entregar un 2 o un 5 de trumfo. Jo diria que més del 99% de vegades serà indiferent entregar el 5 o la més petita si portem 5 o més trumfos als dits.

L'únic problema que té Nord és que ha de decidir amb poca informació. Però el fet és que ben poc hi té a perdre, per no dir res.
A la mateixa basa 2, quan Oest tira el 7 d'espasa, Nord ja sap que el seu company porta unes quantes espases més de manilla, però ja és massa tard, el mal ja està fet, la botifarra és un joc d'oportunisme. Si no ho aprofites, pots acabar pagant-ho. Cert que aquesta jugada és molt subtil, però no hi perdem res en provar-ho.

Si Nord hagués entregat el 5 en comptes de la petita, a la setena basa hauria pogut anar d'aquest 2 d'espasa donant entrada al seu company Sud. Sud disposava de dos bastos ferms on Nord hagués pogut marxar de les dues copes. Casualitats de la vida que la parella Nord-Sud hagués sumat 10 punts més que era partida guanyada.

També cal dir que l'arrastro de cavall per part de Nord a la setena basa no té cap mena de sentit atès que només pot beneficiar als contraris ja sigui per marcar-se el seu millor coll o en altres ocasions per deixar-se net un pal per a poder carregar-hi pedres d'un altre. És el que té jugar amb desconeguts, però tampoc va influir en res.

Bé, com que aquesta classe de jugades no les he vist practicar a ningú més i pel que es veu tampoc interessen, potser millor que deixi de publicar-les i tots hi guanyarem. Salut.


Torna a “Tàctiques avançades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

cron