MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

Formes de jugar a la Botifarra per jugadors experts. (Botifarra moderna Vs Botifarra antiga, sortida d'11, sortida de semfallo)
turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: turro » 09 abr. 2020, 18:34

NOU
Llibre de la Botifarra - Mètode Turró – 3 llibres en 1

Comentari:
Amb tota la modèstia del món i sense la mes mínima presumpció, crec sincerament que a la
Botifarra no hi ha gaire res més del que es diu a BOTIFARRA TOTAL.
Ara bé, els jugadors que vulguin fer un comentari amb un enfoc, visió o detall diferent
de qualsevol jugada, em faria molta il.lusió estudiar-la conjuntament i, arribats a un consens,
incorporar la seva aportació amb menció del seu nom i poble.

descarregar el llibre: Aquí

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: fritz » 09 abr. 2020, 18:41

Felicitats Joan, bona feina.
Els que fa temps que apliquem el teu sistema t´ho agraïm i els que encara no el coneixen, ara tenen una bona ocasió per fer-ho.

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: turro » 09 abr. 2020, 18:58

M'agrada molt el que has escrit Albert.
Molt agrait per tot.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: abril74 » 26 abr. 2020, 20:08

Abans que res vull agrair la generositat en exposar el Mètode Turró i posar-lo en coneixement de tots els que estimem aquest joc.

En segon lloc estic sorprès per la manca de resposta a aquest post, i em pregunto si ha deixat d'interessar el joc de la Botifarra i quins en són els motius.

Referent el Mètode només vull dir que:

1. Se m'ha fet "molt curtet", com diuen els Van Van "Esto me pone la cabeza mala, una aspirina, me duele la cabeza mamá".

Tan senzill i entenedor com és:
"Sortida de carta sola, sortida de Can Titola",
"Amb dos manilles i un as botifarra faràs"
"Amb 6 fermes de raig i una manilla d'escaig, botifarra faig"
"Si el company surt de manilla amb l'as li fas companyia"

2. Podríem debatre moltes jugades i crec que arribaríem a poques conclusions perquè cada dat (cartes que disposes), cada moment de la partida (marcador), cada situació del joc l'has de saber interpretar, algú que juga per aquí al Butinet en diu "intuïció".
Si fos un joc de dogmes i memòria uns robots ben programats guanyarien totes les partides.

3. M'agradaria que algú em desmentís però no he conegut a cap jugador amb un percentatge de partides guanyades superior al 60%, això vol dir que de cada 100 partides en perd com a mínim 40, la qual cosa indica que la Botifarra és un joc amb un component de sort elevadíssim per la qual cosa es fa molt dífícil donar dogmes de com s'ha de jugar.

Accepto que hi ha jugadors que mostren més aptitud que d'altres però per l'experiència de les partides jugades també he de dir que hi ha jugadors amb una flor al cul més gran que la d'altres.
A la Botifarra l'atzar no és neutral o si ho voleu dir de manera més entenedora, la Botifarra és fonamentalment un joc de sort, per aquell qui no pensi així li recomano que ho compari amb els escacs, i que amb un Elo 1500 jugui contra un Elo 2000 i comprovarà que no guanyarà ni una partida de 100, en canvi ja he dit que en Botifarra en guanyarà mínim 40.

Entenc que seria senzill programar a uns robots que juguin d'acord amb aquest Mètode i veure els resultats que obtenen, està clar, jugant contra altres robots que estiguin programats "adequadament", d'aquesta manera es comprovaría l'eficàcia del Mètode, o potser això ja s'ha fet i algun dia sortiran publicats els resultats en un llibre, esperem que si és així sigui aviat, o potser els resultats no mereixen ser publicats i aleshores demanaria que ens ho diguin perquè ens n'oblidem del tema.

4. Trobo a faltar un capítol imprescindible que un que també juga per aquí el Butinet en diu "l'elegància en el joc" i que mostra el que per mi és fonamental que és disposar d'unes normes "serioses", per exemple, si per equivocació ensenyes rei d'oro a la primera sortida del dat quan no et tocava, poses la carta al costat i a la primera entrada la serveixes, o del fet que a les partides es continuen donant cops damunt la taula, se segueix dient "ja podeu sortir", "digue'ls-hi", "hauré de fer copa", "hauràs de fer tu", etc. expressions que indiquen que després de tants anys no hem sabut fer de la Botifarra un joc rigorós.

Salut i a disposar.

P.D. Disculpeu per les faltes ortogràfiques, no m'ha vingut de gust passar pel corrector.
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 abr. 2020, 18:53, en total s’ha editat 1 vegada.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: corpetit » 27 abr. 2020, 13:58

Bones,

Abril74, l'has clavat amb tot el que has dit excepte en el punt 3. La majoria de nicks que he emprat estan per sobre del 60% i jugant amb i contra tothom. No em voldria equivocar però diria que tots els nicks que tinc de més de 500 partides estan per sobre. I conec unes quantes persones, no moltes, que segurament també hi estan.

A més, tal com està aquí muntat, pots manipular els números quan i com vulguis. Per exemple, qualsevol jugador de rànquing 1800 si juga sempre amb la seva parella, segurament estarà per sobre del 60%. I si aquests jugadors només juguen contra jugadors de rànquing 1200, segurament ratllaran el 70% de victòries.

Fa uns anys un desconegut que ja feia temps que jugava a la buti em va demanar que el polís en el joc. Ell tenia uns quants nicks i els robots del butinet van ser de gran ajuda perquè podíem fer parades, explicar i comentar jugades sense queixes, etc. Quan portàvem ja temps jugant va voler utilitzar un parell de nicks per competir contra robots. Crec recordar que va voler fer 200 partides sense comentar res i vam aconseguir un 80% de victòries. Potser vam estar de sort, o no.

El rànquing, per exemple. Ja fa bastant temps, vaig posar primer al rànquing a algun jugador. És molt senzill, quan entres tens un rànquing de 1500, jugues sempre amb qui vols que pugi i quan arribes a 1600 canvies de nick i tornes a entrar amb un nick nou de 1500. Si agafes una mala ratxa i baixes a 1400, continues amb aquell nick fins a arribar a 1600. El nick amb qui jugues s'anirà inflant de punts i a mitjà termini estarà dalt de tot. Fent això, a la llarga pots posar-lo a 2.500 de rànquing.

Si, a sobre, volguessis manipular del tot aquest sistema. Cosa que encara no he fet i sé de gent que sí. Només cal que deixis caure el teu nick fins on vulguis. El sistema ho permet fàcilment perquè els índexs de caigudes que aguanta són molt elevats sense que canviïs de color verd. Si una parella de rànquing 2000 acorda que el seus segons nicks els baixaran a 1.000 i jugaran entre ells (primer nick d'un amb segon nick de l'altre), poden posar els seus primers nicks a 3000 punts de rànquing. Només és qüestió de temps. Són faves comptades 1000+3000 = 2000+2000.
Jugadors de 1500 de rànquing juguen molt bé i jugadors de 2000, no tant.
El sistema té moltes mancances, forats i buits per on accedir. És el que tenim, no n'hi ha d'altre millor.

Què vull dir amb tot això? Doncs que els números i els percentatges ens els hem de prendre com una referència, no com a norma. No te'n pots fiar, no n'hem de fer gaire cas, només són això, números.

Pel que fa als robots del Butinet només puc que donar les gràcies al seu creador, en DeepButi. No n'he trobat i segurament no en trobaré de millors. Penso que és extremadament complicat programar-los. Jo, ni que volgués, no en seria capaç. Dit això, Abril74 tu dóna-li al Deep un milió d'euros per programar uns robots millorats i segurament ni tu ni jo junts els podríem pelar.

Adéu.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: abril74 » 27 abr. 2020, 18:49

Hola,

de debò que celebraria que hi haguera jugadors per damunt del 60% de partides guanyades perquè trencaría algunes de les meves teories, però ho estic buscant i no ho trobo. Si m'hi pots ajudar m'ho miraré.

Les úniques dades de percentatge de partides guanyades que he trobat són les d'estadístiques de campionats on-line i els resultats són:

- ANY 2019:
JESUS65 57,9%
PLOU 56,4%

He mirat uns anys enrere per veure si hi havia alguna variació

- ANY 2009
QUATTRE 57,7% i aquest Quattre recordo que se les picava amb un tal Xiringuito
GUMMO 57,4%

De l'únic jugador que recordo haver vist estadístiques que estaven al voltant del 60% era del jugador LOBO, en pau descansi, però no he sabut localitzar a on es troben els resultats.

I malgrat tot, crec que aquesta és una de les claus que creen afició a aquest joc, que qualsevol jugador mínimament experimentat pot guanyar una partida, en realitat en guanyarà més de 40 de cada 100 que amb una mica d'optimisme el pot fer pensar que és un "mestre", un "crack" o un de tants altres nicks que et pots trobar pel Butinet.

Salut i República!

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: DeepButi » 29 abr. 2020, 12:41

1. El llibre del mètode Turó a mi particularment em resulta molt repetitiu i massa centrat en casos específics. No hi trobo un esforç, imprescindible, de racionalització per convertir els casos específics en normes genèriques.

2. L'ELO del ButiNET és un sistema viciat d'inici. Per això no hi he jugat mai cap partida. Tot ELO on pots triar contra qui jugues es pot manipular tal com perfectament explica corpetit. L'ELO, ja ho vaig explicar en el seu moment, només té sentit contant exclusivament les partides de campionat.

3. El milió d'€ no el trobarem pas enlloc, però segueix vigent un repte que vaig fer públicament fa anys: 1000€ de premi a qui programi uns robots que guanyin més de la meitat de les partides als meus en un test de 1000 partides.

4. Per cert, un robot "suelto" al ButiNET, sense triar amb qui juga ni amb qui no (és a dir, res a veure amb el comportament que explica en corpetit) guanya més del 51% de les partides ... tampoc deuen ser tant dolents. I si voleu més estadístiques, els robots actuals guanyen el 60% de les partides a dos robots de la versió anterior. O sigui, que sí, es poden millorar molt. Qui vulgui 1,000€ ja sap què ha de fer.

PS. Gràcies pels elogis corpetit.
PS2. 80%? Em costa de creure!

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: turro » 29 abr. 2020, 17:20

Estic totalment d'acord, la SORT es molt important en el joc i també en la vida.

De SORT, en el joc jo no en solo parlar gairebé mai, jo parlo de Mètode, de Sistema de joc, però quan surt la paraula sort en alguna conversa amb jugadors, els hi dono sempre la mateixa estadística. No té res de científica, només té a veure amb l'experiència de més de 50 anys de jugar una mica o molt a tot tipus de joc:
5 jugadors guanyen gairebé sempre, 5 perden gairebé sempre, 10 tenen més sort que desgràcia, 10 tenen més desgràcia que sort i la resta estan tant a tant, uns dies més sort i uns altres més desgracia.

El meu llibre no parla de la sort, cadascú té la seva, parla d'un Mètode, un Sistema de jugar a la botifarra que es totalment lògic, fa parlar les cartes i el company les sap entendre.
Tothom pot jugar el sistema que vulgui, el que és imprescindible és que una parella tingui el mateix sistema de joc. Una parella que no juga un mateix Mètode no juga a res.

Per a mi, la finalitat del Joc de la Botifarra, no és el guanyar, és jugar be d'acord amb un Mètode que tens consensuat amb el teu company.
Estic segur que conèixer la teoria del Mètode Turró i procurar portar-la bé a la pràctica, propiciarà que molt jugadors guanyin més partides que menys i estic totalment convençut, que farà que es diverteixin més jugant aquest fantàstic joc de cartes.

Una darrera estadística que tampoc és científica però "es real como la vida misma": fins la prohibició de fumar dins als bars, durant mes de 30 anys vàrem fer campionats de botifarra pel sistema lliga, érem unes 20/24 parelles i cada dimarts a la nit fèiem 3 partides a 1 punt cada partida. Durant tots aquest anys, entre els 5 primers classificats sempre hi havia 3/4 parelles del Mètode Turró i la parella que aquell any havia tingut mes SORT de l'habitual.

En fi, jo senzillament recomano la lectura del Mètode Turró com a sistema per jugar a la botifarra. Crec que propiciarà que amb la mateixa SORT que cada jugador té habitualment guanyi mes partides i, repeteixo, el que si estic totalment convençut es que disfrutarà molt més jugant a la Botifarra.

Per últim i com sempre dic, el "millor botifarrero" és el que sap disfrutar més jugant-la.


sort,

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: abril74 » 01 maig 2020, 14:43

Doncs anem a analitzar el Mètode Turró...

Comença parlant de fer TRUMFO "una de les decisions més importants d'aquest joc" diu, i s'ho ventila de la següent manera:

- "Per fer trumfos directes la norma mínima és tenir 5 cartes d'un mateix pal i un semifallo".

Preguntes:
- És el mateix tenir un 5421 que un 5331 o un 5511? Més endevant del Mètode diu que amb 5421 s'ha de fer directe sempre,
- És el mateix un pal de 5 amb 9 12 11 que un pal de 5 amb 11 10 i tres més blanques o un de 1 7 5 4 2?
- És el mateix fer trumfo amb un marcador en contra de 89 a 30 que 50 a 50? Més endavant diu que el trumfo mai s'ha de fer d'acord al marcador.
- Quina informació rep el company d'un trumfo directe Mètode Turró? Pel que he entès que porta mínim 5 d'un pal i un semifallo, res més.

Es pot donar més informació al company a l'hora de trumfar? Sí, hi ha qui practica el que alguns han anomenat "Moderna" que millora en molt la informació que es transmet al company.

Parla de cantar BOTIFARRA directe en els següents casos:
- 2 manilles i 1 as: Això són segurs 17 punts suposant que es faci les 2 bases de les manilles i la basa del as, per arribar a 36 ha de recollir dels altres jugadors 19 punts.
- 2 manilles (acompanyada al menys una de rei o cavall) i 3 de rei-cavall d'un altre pal. Suposant que faci basa de les 2 manilles i de 2 reis (4 bases) serien 20 punts, en falten 16 per arribar a 36.
- 3 manilles, això asseguren 3 bases de 18 punts, en falten 18 més per arribar a 36.
- 1 manilla i 3 asos, suposant que faci basa de la manilla i els 3 asos fan 21 punts, en falten 15 per arribar a 36.
- Una collada llarga de cinc o sis cartes fermes i un altre manilla d'un pal curt (màxim 3 cartes), això fan 27 punts assegurats.

Que cadascú valori la bondat d'aquest Mètode de fer Trumfo, la meva opinió és que, amb tots els respectes, n'hi ha de millors.

Salut i República

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: turro » 01 maig 2020, 18:38

El primer que diu a Botifarra Bàsica és que el joc de la botifarra es juga amb la baralla espanyola de 48 cartes i que la partida la composen 4 jugadors. Per tant el primer llibre només és per iniciar jugadors que no saben que és la Botifarra.

El segon llibre de Botifarra Mitja/Alta és per a jugadors novells que crec que és millor que primer assimilin el 50 conceptes que hi ha i, després, si ho creuen convenient, passin a Botifarra Total per ampliar jugades.

En el tercer llibre BOTIFARRA TOTAL, hi torna haver tot el de Botifarra Mitja/Alta per si algú hi anés directament sense passar pel segon llibre.

Per tant, si nosaltres hem de parlar de jugades, fem-ho del llibre de BOTIFARRA TOTAL que hi és tot.

Som-hi.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: fritz » 03 maig 2020, 16:30

Bones,
Sud fa botifarra directa amb:
9-5 oro
9-12- i dos més blanques basto
1- 12 i tres més de blanques copa
11 espasa

Est surt de oro petit, nord l'As, Oest oro blanc i Sud el 5
Nord Manilla d'espasa
Nord As d'espasa

Quina anada hauria de fer Sud?

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: turro » 03 maig 2020, 17:46

El company del que fa la Buti NO TE EL REI D'ESPASES. Perquè si el tingues hauria hagut de jugar MANILLA i desprès REI. La MANILLA perquè el que fa la Buti li doni el cavall si el té i desprès el REI per demostrar-li que te mes bases. Es molt possible que tingui 5 de MANILLA I AS i FIGURA i ha provat si li seguien bé.

Com que a menys que no tingui un altre entrada no farà la tercera espasa per quedar amb dues de fermes. El que a fet la Buti ha de marcar-li el pal que vol que li toqui.

De marcar, ha de marca la COPA. Un jugador conservador l'anada seria de REI DE BASTOS. Jo sempre recomano atacar i només son 3 tantos, per tant el BASTO PETIT.
Se que tinc moltes possibilitats de perdre el REI DE BASTOS, però a lo millor al final puc posar-los a dintre i quedar a veure venir amb MANILLA - REI i voltar-lis l'AS I si no repeteixo només son 3 tantos.

La resposta es...................BASTO PETIT.................


salutacions i sort,

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: fritz » 03 maig 2020, 18:59

D'acord, suposem que juga així, que té les espases que dius. La segona anada també basto? O copa per deixar-lo triar pal?

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: turro » 03 maig 2020, 20:31

La tercera espasa només la pot tocar per dos motius: o perquè es ferma o perquè vol quedar amb dues de fermes, en tots dos casos donaries un BASTO perquè a tu te convé que toqui la COPA.
Ara bé si toca la tercera sense ser ferma es perquè té una entrada i només pot ser AS DE BASTOS o MANILLA DE COPAS.
Si no es ferma i no te cap entrada, no té de fer tercera espasa i te de tocar directament la COPA, per tant ja no tindries la segona anada.

Salut i sort,

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

Re: MÈTODE TURRÓ (nou llibre )

EntradaAutor: abril74 » 04 maig 2020, 13:29

Si cantes botifarra i jo com a company t'ensenyo As d'oro i Manilla-As d'espasa, m'és igual del que et descartis perquè sé que portes 2 manilles i 1 as mínim i l'oro el marquen els contraris així que desprès de l'as d'espasa sense tenir cap altra carta ferma et soriria d'on tingui entrada (basto si tinc as de basto) o apretant amb la carta de basto o copa més alta.

La Botifarra la cantes tu, i és cert que et trobes a jugadors que es capfiquen en seguir el seu pal llarg perquè si surt el rei els hi queden dues bases, el millor per mi és donar pas al company que és qui ha cantat la buti.

Salut i República!
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 05 maig 2020, 18:44, en total s’ha editat 1 vegada.


Torna a “Tàctiques avançades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 26 visitants