La partida de mitjanit

Formes de jugar a la Botifarra per jugadors experts. (Botifarra moderna Vs Botifarra antiga, sortida d'11, sortida de semfallo)
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

La partida de mitjanit

EntradaAutor: corpetit » 10 des. 2020, 10:45

Eren altes hores de la nit quan un amic m'interroga per whatsapp com em jugaria una determinada mà.

Per cert, mà preciosa, que se'n veuen poques principalment per la distribució de les cartes.

A més, li van fer un tipus de jugada que molts cops li he comentat que és convenient practicar-la però que a ell li costa una barbaritat tot i ser un jugador experimentat i de gran nivell.

No se'n podia avenir com un jugador de nivell 1500 de rànquing li podia haver endinyat aquella resolució de partida amb tanta facilitat, seguretat i celeritat, sense ni dubtar-ho un moment.

Però ja sabem que tothom entra amb aquesta numeració al rànquing, ja sigui un jugador experimentat o un principiant (hi ha maneres d'evitar-ho o mitigar-ho, però això ja són figues d'un altre paner).

Bé, al que anàvem, partida lliure, guanya Nord-Sud per 82 a 51 i Sud fa Buti directa.

Si hi ha algú viu per aquí i es digna a opinar, de ser Sud, com la jugaríeu?

Però el més important: Per què?

Què podeu deduir amb tan sols 4 cartes jugades?

Perdoneu la qualitat de la foto. Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Re: La partida de mitjanit

EntradaAutor: DeepButi » 15 des. 2020, 18:15

Manilla d'espasa
As de copa
Manilla de copa
2 d'espasa

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: La partida de mitjanit

EntradaAutor: corpetit » 15 des. 2020, 19:09

Però t'has deixat el més important, la salsa de la buti, el perquè.
A veure si opina algú més. :roll:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Re: La partida de mitjanit

EntradaAutor: DeepButi » 16 des. 2020, 15:58

Els contraris porten 7 oros (mínim absolut 4 bases i molt probablement 5).
També porten la Manilla de basto.

Si surts d'oro perds 5 bases mínim, probablement 6 i segons com estigui el basto pots perdre'l tot, en quant entri Oest tocarà el basto i ja has llepat.
Sortir de basto és directament suicidi. 7 bases mínim absolut, 8 o 9 probables.

Per tant només et queda especular que Nord tingui l'As d'espasa. Si no el té, ja pots plegar.
Manilla d'espasa per dir-li alt i clar "tranquil que ara vinc".
As de copa perquè es guardi (si el té el Rei).
I ja està.

En serio cal explicar-ho?

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: La partida de mitjanit

EntradaAutor: corpetit » 16 des. 2020, 20:24

Bones apreciacions sí, però hi ha altres coses que, almenys a mi, m'interessen igual o més.
A més del que comentes, penso que Est surt de baix manilla d'oro. Si ho fa, molt possiblement sigui perquè té una altra entrada. Aquesta pot ser l'as d'espasa o la manilla de basto. Però com Nord serveix un basto, jo li faria la manilla de basto a Est. En cas contrari, sortir de sota manilla d'oro sense tindre cap altra entrada seria un pèl agosarat. En tot cas, hauria de portar més ben acompanyat i/o portar més cartes d'oro que de basto atès que si no, hauria sortit de baix manilla de basto.

A Oest no li faig gran cosa.

Però el que m'interessa més és analitzar el joc del meu company Nord. No té ni un oro i se'n va del 5 de basto. Jo Sud, tinc el 6 i el 7. Per tant, si Nord ha jugat bé, o guarda el 8, o cap més. És a dir, Nord té d'entrada als dits 10 o 11 cartes entre espases i copes. Jo en tinc dos de cada, en conseqüència els contraris tampoc en poden tindre gaires. És a dir, el company té dos colls llargs o bé un de molt llarg.

Com molt bé has dit, no podem tocar ni oro ni basto, per tant, l'únic pal en què podem donar entrada al company és a l'espasa. Jo també ho jugaria com tu ho has apuntat i si el company guarda l'as d'espasa, s'ensuma gairebé la capa perquè, com he comentat, entre copes i espases n'ha de portar una pila. També ho notarem depenent de la copa que ens serveixi. Si ens entrega punts serà mal senyal o no tan bo com si no ho fa. Si no n'entrega, farà tota la pinta que pot entrar a l'espasa i que pot tindre el rei de copa, a banda d'una bona seguida.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: La partida de mitjanit

EntradaAutor: corpetit » 21 des. 2020, 00:36

Bé, com que crec que ningú més piularà i ja hi ha el peix venut, més o menys, pel que em va dir el company, Sud va obrar com ha apuntat el Deep, van fer 9 bases seguides i van matar la partida a 104.

Nord portava 6 copes de rei i l'as d'espasa. No tenia el 8 de basto, per la qual cosa portava 5 espases i 6 copes de peu.

Oest no portava bo i res, però així i tot, va ser qui va aturar la capa perquè tenia 3 espases de rei. Això va permetre al seu company Est de fer-se les dues manilles pelades.

Si el rei d'espasa no hagués anat acompanyat de dues espases més, hauria estat capa.
I no podem dir que es tracti de sort perquè si Sud porta dues espases i Nord 5, entre els altres dos en porten 5 més. Per tant, segons ho veiem des de Sud, hi ha un 50% de possibilitats que l'as d'espasa el tingui Nord, com a mínim. I dic com a mínim perquè Nord ja ha marxat d'una carta que no vol i no era una espasa.

El company es va estranyar com un jugador 1500 va executar aquest desenllaç de partida sense titubar ni parpellejar.

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

Re: La partida de mitjanit

EntradaAutor: txemapenta » 01 gen. 2021, 23:34

Res a dir, per mi la jugada correcta es, com dieu, as de copa, 9 d espasa, 9 copa i espasa.
Perfecte.
També, es posible que Nord no porti un clavell, de fet només ha tingut un descart, pero, apart de fer més o menys punts el tema es que, temen lo pitjor, que de ben grosses ens han pasat a tots, i si el company no porta res de res, son 5 punts del as de or, 5 punts del as de copa, 6 punts del nou d espasa, 6 punts del nou de copa, i contant que no porti ni rei de copa ni as d espasa que ens carregui al 9 de copa el cavall , 2 punts més i al 9 d espasa el rei 3 més suman la friolera de 27 punts i , màxim en podem perdre 18 tantos.
De l'altra manera segons com estigui distribuït el or i el basto et poden fer un autèntic desastre.


Torna a “Tàctiques avançades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 37 visitants

cron