abril74 ha escrit:Primera partida del campionat de Vimbodí, darrer dat i estem perdent d’uns 20 punts. El company canta botifarra (crec que delegada).
Primera tirada i agafa basa el company, i surt d’as de basto.
Tinc 5 bastos de 9, 10, 8, 7 i 5 crec recordar (no n’estic segur). El primer que em va venir al cap és que el company té 12 de basto i que em falta fer caure el cavall x fer-me 3 bases. No tinc cap altre entrada, la resta de cartes són blanques.
abril74 ha escrit:Tercera partida del mateix campionat, darrer dat i estem perdent de 8 punts.
Fan ells trumfo delegat i contro.
Tinc crec recordar quatre trumfos de manilla 10, tres espases de manilla 8 6, tres copes d’as 7 5, i dos oros de manilla 10.
D’entrada diré que a trumfo delegat acostumo a contrar quan porto 3 o més trumfos i 20 punts ó 2 trumfos i més de 25 punts, així que per els punts que portava era una contrada de marcador.
Surt el company a l’espasa i jo entro amb la manilla.
La meva contrasortida és defensar l’as de copa amb el 7, cau el cavall, el rei i la manilla (em surt caríssim aquest as).
Entra amb la copa qui ha cantat trumfo, arrastra i agafo de manilla.
Surto d’espasa i el company es fa l’as.
El company em torna a la copa i agafo jo amb l’as.
Li torno a l’espasa, mata la meva dreta i qui ha cantat trumfo es descarta d’as d’oro.
Sento una veu dels que estan mirant la partida que diu: “Ara l’acabeu de perdre” que si ja estava prou confós amb la partida m’acaba de descentrar del tot. D’aquí en endavant ja no recordo el que va passar però vam perdre d’11 punts que contrats són 22.
El company tenia rei d’oro, si en comptes de tornar-me a la copa surt de rei potser guanyem la partida, però ell em diu que si li tornava a l’espasa m’hagués sortit de rei de copa o rei d’oro.
Quina creieu que és la jugada correcte, tornar a l'espasa o defensar l'as de copa?
fritz ha escrit:En tot cas, en la jugada que ens ocupa la millor sortida (evidentment sempre segons la meva opinió -Déu-me'n guard de pontificar-) serà sortir arrastrant. Així doncs, el fet de no sortir arrastrant obligarà a tornar espasa perquè el mètode diu que el company no pot tenir la manilla de copa.
DeepButi ha escrit:fritz ha escrit:En tot cas, en la jugada que ens ocupa la millor sortida (evidentment sempre segons la meva opinió -Déu-me'n guard de pontificar-) serà sortir arrastrant. Així doncs, el fet de no sortir arrastrant obligarà a tornar espasa perquè el mètode diu que el company no pot tenir la manilla de copa.
Eps ... arrastrant el que ha contrat quan el company ja li ha obert un pal?
Ostres ... ara sí que em mates!
Una cosa és que arrastri la ma pobra per indicar que té una manilla ... però el contrador????? I tinguent un pal per tornar????? Si la ma pobra té semifallo (ben factible), t'estas fent un flac favor!
Deep - discrepant.
abril74 ha escrit:Plantejo el següent dubte:
El company contra, i tinc una manilla, un semifallo i 3 d'un pal d'As 7 i 5?
Quina seria la sortida prioritària?
arrastrar? sortir del semifallo? defensar l'as?
De la manera que jugo sortir a defensar as, i parlo de prioritats, per mi les tres sortides són bones però si he de prioritzar una em quedo amb defensar un as "desprotegit".
fritz ha escrit:Abril,
Jugant obligat és més fàcil saber quan el company hi torna de Rei (única jugada posible) si en té més o no. És tant senzill com controlar la carta que serveixen els contraris i el company. Per exemple:
Nord surt d'As. Est serveix el 3, Sud el 5 i Oest el 4. Sud sap segur que Nord té el 2.
Nord surt d'As. Est serveix el 3, Sud el 5 i Oest el 2. Nord repeteix de Rei. Est el 6, Sud el 7 i Oest el 8. Sud sap que Nord té el 4.
El que intento dir és que si es juguen vuit cartes d'un mateix coll, encara en tens dos i saps que el teu company en té una altra són 11 cartes que situes.
Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 4 visitants