Benvolgut noi_bo:
Com que els foros son per discrepar, et dic que jo no estic d’acord amb els teus arguments. Per les següents raons:
Els que com tu i jo fa temps que ens arrosseguem per el Butinet i encara mes que juguem a la Butifarra, sempre hem tractat de trobar el sistema que demostres qui en sap mes i a sobre que aquest sistema fos just. Fins ara, jo al menys no l’he trobat. I potser que sigui per les següents raons:
.- La butifarra es per sobre de tot un joc, regulat per l’atzar.
.- Si be es cert que una determinada estratègia pot minimitzar les pèrdues de punts o maximitzar els guanys. “Si no hi ha cartes” ja pots fer el que vulguis.
.- El guanyador d’un campionat no es solament el que en sap mes, es fruit de la combinació de dos factors el saber ne i la sort i normalment es la sort la que dicta la seva llei.
En relació amb aquest factor, un grup de gent minoritari, tots del Butinet i de nivell similar, vàrem voler fer una prova amb cartes pre-donades, es a dir tothom jugava amb les mateixes cartes, i el resultat va ser, que tot i ser un sistema interessant no aportava mes llum sobre el tema que ens ocupa. Un exemple del que jo i un altra company en som els protagonistes i per això tu comento, en la primera ronda vam quedar últims i a la segona primers.

O sigui no donava cap tipus de valoració sobre la qualitat dels jugadors.
En fi, es la meva opinió, que buscar en un Campionat qui en sap mes es una entelèquia. Els Campionats crec que tenen la seva raó d’ésser en compartir amb altra gent una afecció comú i passar una bona estona res mes i
res menys. Qui sigui el guanyador serà aleatori a nivells similars. Per tan quan mes s’allargui, dintre d’uns límits raonables, la trobada, millor.
Anem per feina. Jo em declaro un convençut del sistema suïs per varies raons. Entre les mes importants per que permet passar tota una tarda jugant a la butifarra. Lo que dius dels nivells no es cert, simplement els que guanyen jugant contra els que han guanyat i els que perden contra els que han perdut. Per tan l’emoció es manté tan en la primera parella, per continuar guanyant com a l’ultima per no perdre més, tothom te el seu objectiu i tothom lluita per superar-lo. Per desgracia

no he estat mai entre el primer grup però si entre el segon, i t’asseguro que l’emoció de la partida per no quedar últim va ser gairebé mes important que per el primer lloc ( Massanes ).
En canvi vaig estar a Borredà on el sistema escollit era la lligueta, i t’asseguro que aquelles parelles que ja no tenien possibilitat de quedar entre els primers feien “estranys” acords amb els que si les tenien, es a dir els i regalaren els punts, etc. etc.
Com en tot en aquesta vida, la divergència d’opinions fa enriquir el nostre mon butinataire i en resum hi hagin campionats i que naltros els disfrutem i si un dia guanyem ja serà la ostia