corpetit ha escrit:
Tots sabem que, la majoria de vegades, un descart pot dir molt, però d'altres, no pot dir res.
Aquí no s'hi hauria d'haver arribat en la partida, però ho hem comentat igualment.

Ok a que hi ha descarts que poden ser menys informatius que d'altres i que tinguin resultats diferents, aquests depenen de les cartes que tingui el company, però s'ha de jugar aconsellat pel descart i confiant en ell. Si pot tenir la copa i tenim manilla-rei, és una jugada que es pot fer. Si no té l'as tindrà el cavall i sinó veurem perquè ho ha fet, però no li negarem la nostra confiança per seguir un pal que podria no tenir futur.
corpetit ha escrit:En tot cas, si jo sóc Oest, en aquest cas probablement hagués matat de rei d'oro...
En la meva opinió només hauria de matar de rei si té la blanca d'oro correlativa (no hi ha perill perquè el rei el tindríem molt possiblement "fet" igualment) i en tot cas per tornar-hi agafant l'as d'oro (o fent caure la manilla d'oro i salvant-li l'as), i no per obrir la copa (oro és segura i espasa també seria bona sortida, si tenim el rei de copa sí que es podria provar perquè compensaria tenint-ne tants, a no tocar l'oro segur o l'espasa). En la partida no sabem que Oest tingui el 8 d'oro (o la correlativa que faria caure l'as). Per tant, trobo bé que no mati.
corpetit ha escrit:
També podria ser important saber quin basto serveix Est, i quin és el tercer de Sud...
Si a la sortida de cavall (o de sota) "li fas el rei", ja no importen els bastos petits. Només has de fer-te'ls perquè és la sortida del company i pot tenir el rei. Confiarem que sigui així.
corpetit ha escrit:Una puntualització: correlativa major, en aquest cas (amb rei, cavall i sota) seria de rei, no de cavall.
Estem parlant de la botifarra directa del company.
En aquest sistema de la "correlativa major per botifarra directa del company", ens expliques que la sortida de cavall indica que no es té el rei. Per tant, en moltes ocasions hauries de sortir de rei, ja que les blanques no asseguren "aixecar". En aquests casos el risc que et deixin el rei, si el company té manilla-as augmenten i en el cas de tenir-ne 3 o més d'aquest pal de 40, crees debilitats en el joc d'acompanyant:
1 - Com hem dit és més probable que te la deixi el company (de l'altre manera no la pot deixar passar).
2 - Haver de repetir pal tenint-ne tres o més de 40 perjudica i debilita els possibles descarts, com també la possibilitat de canviar de pal (en botifarra obrir-li més pals al company que fa botifarra també beneficia).
3 - És més possible que et talli el pal (perquè ara afegeixes l'opció de que tingui 3 de manilla-as i te la deixi).
4 - Dones dos punts més si no té la manilla el company.
5 - Amb dos d'as el company la deixarà, evitant poder entrar en la segona base i assegurant els descarts. (igual que la sortida de cavall)
6 - Proporcionalment com "més" cartes del pal de 40 es tingui "menys vegades" es faran el mateix número de punts, en comparació a la sortida de cavall i menys encara en la de sota.
Per tant, el teu sistema de la correlativa major en botifarra funciona si la més grossa és el cavall i no si és el rei (ens la poden deixar o guardar l'as amb dos), carta que s'hauria d'excloure del sistema de botifarra i deixar-ho només pels triomfs del contrari.
Si continues pensant que funciona... Quan sortiries de rei amb rei-cavall o amb rei-cavall-sota? Ara decideixes la sota perquè en tens 8 però no ho faries amb 4 o 5 o 6, etc? Crec que també...o sota o cavall, però mai el rei. Amb el rei només tindria sentit si tens rei i cavall sols, ja que no té base ni descarts posteriors.
Si el cas hagués sigut: 8 bastos de cavall-rei (sense la sota) què haguessis fet? La única bona és el cavall!!!
corpetit ha escrit:Per què trobo "fàcil" la sortida de sota de basto per aquest cas en concret?...El problema vindria si no tingués aquesta sota...Si l'encertes ets un crack i si no, ets el més dolent del món.
No fotem que aquest és "el fàcil"...cony! Cap o tots ho són!

Moltes vegades m'han sortit de rei, tenint el cavall i bastantes cartes més...si vols quedar dins per donar descarts, m'has d'indicar que vols que mati com a mínim!
Tot i així, estem d'acord almenys en que ha de ser de sota, si la té, per les mateixes raons! I si tingués el 8 també?
corpetit ha escrit:No estic d'acord que amb 3 o 4 de cavall i rei, s'hagi de sortir de cavall. Per sistema i en abstracte, no ho faria pràcticament mai.
Com ja t'he dit si surts de rei hi ha raons (n'he posat 6) que perjudiquen. Si surts de blanca, directament, és una mala jugada.
corpetit ha escrit:Les raons, a banda de les exposades, és que podem tallar el pal del company. Altra cosa serà enmig de la partida i les seves condicions. Cada partida és un món i hem d'obrar e conseqüència i no podem parlar tan alegrement de casos tan generals.
No crec que hagis exposat "raons" per no sortir de cavall. Has dit només que tu no hi surts perquè tens un sistema diferent. Jo t'he exposat "raons" per no sortir de rei.
Tallar el pal? No és probable. Primer de tot perquè ha de matar sempre. Segona perquè el que faria botifarra ha de tenir 5 almenys (sumades 9 mínim) i fa botifarra amb el que també té altres entrades, i tercer que el contraris no en donarien a la segona base amb aquestes "llargues distribucions" que comentes.
corpetit ha escrit:Cada partida és un món i hem d'obrar en conseqüència i no podem parlar tan alegrement de casos tan generals. Per això a mi m'agrada comentar una partida concreta des d'una perspectiva general o probable. El demés és fer volar coloms. I tot i així, no és breu ni fàcil.
Estic d'acord en que cada partida té les seves particularitats. Tot i així, el joc s'entèn i es juga bé, quan hi ha comunicació, i més si és de companys on hi ha unes relacions genèriques que es repeteixen i que es poden definir en major o menor mesura (la qúestió és fins a on). Aquí no es fa volar coloms...és bàsic per aquest joc entendre'n els factors dels que depèn el joc. No jugar de rei o de blanca, no és fer volar coloms.
DeepButi ha escrit:Que "Dues d'As" vol dir que portes dues cartes una de les quals és l'As no cal pas que m'ho expliquis, en serio. Puc no saber-ne gaire (de jugar) ... però fins aquí hi arribo.
No et volia ofendre si t'ho has pres així.
DeepButi ha escrit:El que deia que no entenia és que m'estas preguntant en això que et copio. "Si Sud té dos d'as ..." no és aquesta partida perquè Sud en te tres de Manilla, As. Per tant segueixo sense entendre quin cas vols que comenti. Considrant que fas una hipòtesi que ja no és la d'aquesta ma ... o m'expliques tot el cas que vols que comenti o no sé què vols dir.
El cas que et comento és el que tenim entre mans. I la situació que ens planteja erfiug és "quina és la sortida de Nord". Per tant, la segona sortida. La sortida de basto. En aquest moment tu sortiries de cavall. Jo et pregunto que passaria si Sud té dos d'as? En aquest moment. Si no vols fer suposicions, no les facis, pots evitar-ho. No demanaré pas que entris en un altre debat.
DeepButi ha escrit:Però jo sóc jo, no pretenc pas convencer de res a ningú, només exposo les meves raons. Normalment ningú escolta perquè ningú està disposat a admetre que hi ha altres maneres de jugar
Suposo que aquí tots estem disposats a escoltar

Només m'agradaria deixar clar que comento la partida a partir de les premisses. Cada punt de vista és interessant. Tampoc pretenc res, més enllà de la discusió.
Ara podem veure com no és el mateix que Nord surti de qualsevol carta de basto i podem entendre que Est faci manilla de copa de cara (tot i que no s'hi arribaria jugant bé).
droig