Donem-hi la volta doncs.
Imaginem que fas un campionat a 12 sessions x 5 rondes per 12 dats ( Unes 24 hores mmmmmmmmmmmmmm. ). Tothom esta a la mateixa sala, els fumadors histèrics, les pròstates rebotides, però tu has tancat la porta i tens la clau i no deixes sortir a ningú fins que hagin acabat, per dolentssssssssssssss. Les dades que surtin com a resultat seran homologables entre tots els participants.
Però clar tu no ets tant malvat

i deixes sortir a la gent a fer la “mitgdiadeta” o a menjar o a fumarrrrrrrrrrrrrrrr. I clar es perdent alguna de les sessions. Ja la tenim muntada. Tens un grup que ha aguantat com herois, han arribat a posar-se una sonda per no tenir que aixecar-se, fan una dormideta en els petits moments que els altres remenen i així arriben a fer les 12 sessions complertes en les que la sort ha estat “normal” 50% be 50% malament. Però coi n’arriba un dels que ben descansat només n’ha pogut fer 6 de sessions però clar al tenir el cap més clar la sort l’ajuda’t més i les seves 6 son 100 % bones o 80% per el cas m’és igual, el seu promig de les 6 sessions amb les 100% o 80% bones serà millor que el de 12 sessions amb el 50%/50%.
Pobrissó a sobre de tot el esforç que ha fet.....................
Clar que em pots dir que el de 12 les pot fer totes bones, però en aquest cas o es un “superheroi” o fa trampes
Jo el que et dic es que no siguem absolutistes, que del total de partides fetes en un mes podem treure un percentatge de dolentes, per a posar el nombre de “puntuables” en un número raonable 8/9/10?.
Qui no faci aquest nombre mínim no puntua qui en faci més del nombre en pot restar les que ha fet de més i no han estat bones.
De fet fins i tot, no ho he probat,

la manera de puntuar només a 1/3 dels participants segurament afavoreix també a qui mes participa, encara que només sigui per que te més possibilitats de sumar més vegades més punts, d’una manera mes important que donar punts a tothom.
En fi em sembla que ni tu ni jo aportem gaire mes en aquest debat, esperarem a algú que ens il•lumini amb noves visions.