Predonats: zeros

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

Predonats: zeros

EntradaAutor: Gort » 19 març 2010, 19:35

Diuen que dels errors se n'aprèn, a veure si m'ajudeu ...

Si el temps i l'autoritat ho permeten miraré d'analitzar els zeros que fem als campionats predonats.

Ahir en vem fer dos (curiosament contra la mateixa parella).

Primer cas, Ronda 5 dat 1 (punxeu per veure les cartes). Nosaltres a Est-Oest.

Només tres taules fan bastos, això no depèn pas de nosaltres. Però de les tres taules som els pitjors ... i no veig què vem fer malament. De fet els contraris regalen algun puntet.

Sortida unànim: Cavall de copa.
Est agafa de Manilla i defensa amb Cavall d'oro.
Oest agafa de Manilla i torna de 7 d'oro.
Sud falla de Sota i arrastra de 2 pel 7-8 i Manilla.
Oest repeteix oro (això pot ser una mala jugada? => possible descart de Nord? De fet perquè hi hagi descart, Est n'ha de portar 6 -tal com de fet portava- per tant molt mal jugat tampoc sembla), Sud falla de Rei i Nord ... carrega el Rei de copa (uau!!! és una carta ferma, mala jugada clara dels contraris).
Sud arrastra d'As pel 3-4 i 5.
Sud As d'espasa (amb C-R-A jo probablement sortiré de C, tal com va els contraris ens donen dos puntets).
Oest es fa la Sota de copes (aquell Rei carregat els hi costa dos punts).
La resta tot de Nord-Sud.

Guanyem de 5 punts.

En resum ... l'única jugada discutible és el tercer oro ... que justament no l'aprofiten. Ells ens regalen 4 punts.

I tot i així fem un zero!

A les altres dues taules Est-Oest guanyen 7 i 16 punts. Sí, sí, 16!!

Vinga, ajudeu-me. Com puc apendre dels errors? Com ho veieu?

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 19 març 2010, 20:23

Gort, has pensat que potser no es un problema vostre i sí de les parelles contràries, en les altres dues taules ? Es a dir, si els contraris (en les altres taules) juguen pitxor que els vostres contraris ... doncs ... dat i beneit

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 20 març 2010, 00:25

Totalment d'acord amb el josep.
A saber com van jugar els contraris, :roll:
¿es podria veure?
Jo, de fet, coincideixo amb deep, hagués jugat igual.

Aquí es " demostra " la meva teoria sobre els predonats: Quan participan parellas de nivells molt diferents, molts cops et poden fer guanyar o perdre no els teus encerts o errors sino les "bajenades" que pot fer una parella x en un altra taula.......(o a la teva).
Si ya 4 taules i tots surten al pal llarg, excepte una parella que surt al semi i en lo que es el atzar del joc l'encerta....no només aquesta parella tindrá el 100 corresponent sino que castigará al pobre contrari amb un 0 que habrá guanyat "sin comerlo ni beberlo".

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 22 març 2010, 13:30

Sí txemapenta, però igual que et pot caure un zero també pots fer un 100, a llarg termini sembla clar que la sort ha d'influir menys que en partides normals. En qualsevol cas, no era pas d'això del què volia enraonar, simplement miro d'analitzar els zeros a veure si en puc treure alguna idea :).

Bé, assumim doncs que aquest era inmerescut. Seguim amb el segon.

Ronda 5 dat 4 (clic per veure les cartes).

Els nostres contrincants són els únics que no contren. Devien estar despistats 8).

4 taules (entre elles la nostra) surten de semi d'oro.
5 de Manilla de basto.
2 de copa (As en una, Rei a l'altra).
1 de 7 de trumfo (i els hi va fatal).
Excepte la sortida de trumfo, jo les demés, tal com estan les cartes les veig força equivalents.

A la nostra taula la cosa va així:

6 oro - 8-Sota-As. Podríem haver salvat un (Cavall) o dos (Rei) puntets. Quina carta hi posarieu (penseu que NO han contrat)?. També hi ha un puntet més si amaguem l'As ... però jo ho considero ben jugat.
Rei de trumfo. Ben jugat.
Nord es fa Manilla-As de basto i repeteix tercer basto que falla Sud.
Sud Manilla de copa, Nord carrega As, Sud repeteix copa pel Rei de Nord que amb una tercera copa fa entrar Oest.
Oest arrastra dues vegades ... i les dues últimes amb tot l'oro per Nord.

Es poden salvar punts si Est carrega la Manilla d'oro ... però coi, no han contrat, falten Rei i Cavall ... juga de valent el xicot.

Oest no té manera de saber com està el trumfo (podria tenir Est el 8 i llavors tot cap a casa) ... però encara que intueixi que si ha arrastrat de Rei només en porta dues tampoc té res a fer. Cavall d'oro, Nord falla, basto i cau el Rei igual.

Com ho veieu? Hem fet alguna cosa millorable?

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 22 març 2010, 19:16

A sortida del contrari, amb tres de les quaranta Oest ha de jugar el Cavall i Est matar d'As. Et podrà semblar una collonada peró jugar el 8 en comptes del Cavall fa que tota la ma vagi malament. El fet de no posar el Cavall obliga a Est a intentar situar més cartes de les que li calen. Si Est situa en una sola ma el Cavall, l'As i la Manilla li serà molt més fàcil decidir si carregar la Manilla o no. A més, quan Oest entri fallant la tercera copa no caldrà que arrastri, li podrà "ensenyar" que Nord falla l'oro jugant el Rei, Est no ha de matar de Manilla ja que la podrà carregar sempre. I res més, no es poden salvar més punts. O salven l'oro o res.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 22 març 2010, 19:42

fritz ha escrit:A sortida del contrari, amb tres de les quaranta Oest ha de jugar el Cavall i Est matar d'As. ...

Sí, des que he escrit el post que ho penso això. Aquest és un error clar. I no tant pel punt de diferència sinó per la informació, totalment d'acord.

La sortida de Rei sense acabar d'arrastrar ... no sé si sóc capaç d'ensenyar-los-hi això :oops:.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 23 març 2010, 12:57

Ves per on, en una de les múltiples repeticions d'aquest dat, provant en diferents posicions i maneres de jugarla m'han saltat totes les alarmes: una jugada absurda a la penúltima basa!
Ja fa temps que a vegades em semblava que feia coses incorrectes al final, però mai l'havia pogut repetir i analitzar.
I sí senyor, tenien un cargol suelto i en determinades situacions no jugaven correctament les darreres bases :?.
De puntet en puntet i de millora en millora :).

Bé, això no tenia res a veure amb el dat en qüestió.

De moment he comprovat que són prou llestos com per no posar la Manilla si la jugada va com proposa en fritz. Un punt per ells!
Però sortir de Rei ... això no sembla que ho vegin clar! :roll: Com que ja és al final i juguen per criteris matemàtics, no veig manera de modificar-ho. Hi hauré de donar unes quantes voltes.

I ara el que sí he de modificar. El segon jugador, a la sortida de 6 d'oro ha de matar de Cavall. Això és clar ... però a veure si ho fem més genèric.

Situació: el segon jugador pot matar de vàries cartes, algunes amb valor i altres sense. Quan ha de matar de què?
Exemples:
* 8-S-R
* 6-8-S-R
* 6-S-C
* 6-8-C-R
* S-C-R

etc etc

Veieu per on vaig? Algú s'atreveix a donar una norma prou genèrica?

No contesteu aquí, he obert post específic.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 26 març 2010, 13:03

A l'espera del que en surti del post sobre el segon jugador, anem a veure els zeros d'ahir 25/03/2010.

Ronda 1 dat 4 (clic per veure les cartes)

Aquest és un zero diferent perquè té a veure amb els trumfos.

Hi ha hagut de tot, o sigui que la cosa no deu ser tan clara :P:
4 botifarres directes
4 espases directes
1 basto directe (probablement un error, no es poden fer trumfos amb dos cartes ... i ademés hi ha renunci).
1 botifarra delegada
1 basto delegat

Som els únics que hem fet oros delegats. :roll:

Tres discusions diferents:
* Directe o delegar?
* botifarra directe?
* Delegat ... perquè hem fet oros?

La veritat és que amb cinc trumfos de Manilla i Manilla d'oro sola ... no sé perquè hem delegat! Les espases són clares. Li hauré de dir al jefe que ho revisi això.
La botifarra directe jo la veig justeta.

Oros delegats ... ehem. Bé, per sistema amb dos pals de quatre triem el pal dolent amb el criteri que les cartes bones ja les farem igual i aprofitarem el trumfos dolents per fallar alguna coseta.
A més, en predonats una estratègia és marcar diferències, jugar diferent que els demés ... això a vegades dones 100's i a vegades dona 0's :wink:.
En aquest cas concret surt fatal perquè els oros estan molt mal posats.

La botifarra delegada jo la veig encara més justeta!

Vinga, opinions.

PS. Tindrem feina perquè vem fer 7 zeros :cry:.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 26 març 2010, 15:35

A butifarra normal: Jo faria directe espases, perquè tinc semi de manilla d'oro.Si tingúes semi d'oro però no fos de manilla, delegaria sempre a no ser que no tingui un marcador molt i molt favorable.

A predonats. Sempre Buti. Si agafes alguna coseta al company i els altres no s'atreveixen faràs punts. Si no li agafes res et pot anar malament però mala sort. Si els altres s'atreveixen a cantar-la, agafem alguna cosa al company i tu fas directe o delegues, per molt bé que juguis no puntuaràs gaire.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 29 març 2010, 22:23

Sembla que això de fer trumfos no desperta pasions ... ni opinions :wink:.

Doncs anem per la Ronda 2 Dat 1 (clic per veure les cartes).

A 10 taules fan oros (8 directes), a dues fan espases.

Sortida majoritària (6 taules) Manilla de basto, a tres taules Manilla d'espasa i un de l'únic trumfo (a directe i amb dues Manilla-As jo ho trobo absurd, però per gustos els colors :P).

Com va anar a la nostra taula:

Manilla d'espasa, Manilla de basto (donen el Cavall), As d'espasa, As de basto que falla Nord.
Nord sap segur que Sud falla l'espasa i es fa el Rei d'espasa. És força arriscat perquè el 7 el podia tenir Oest i llavors Est falla. Encara que Sud sàpiga que Est falla i no carregui, és un descart contra un Rei ... no sé què dir-vos.

Sud fa dos arrastres de Manilla i ... Rei! Ostres, no sé si en sabré mai prou. Ho trobeu normal això?
Sud Rei de basto on Nord es fa el fallo a la copa.

I s'ha acabat la película, copa pel fallo i les espases fermes de Nord.

Vem perdre 16 punts, algú no en va perdre cap! A sis taules en van perdre només 8.

Com ho veieu? Què hauriem d'haver fet?







PS. La resposta és òbvia ... obrir de Cavall de copa. Es salven els 8 punts de diferència. Però és lògic?

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 30 març 2010, 15:49

responc al del triunfo que ara he vist despres ja llegire el altre

Aquest zero es senzill d'eplicar Gort es que cantes malament amb 5 triunfos i semifallo de manilla pasar-ho mai , excepcio jo no puc fer buti i anem molt darrera a aveure si pot fer-la el company.

Pero al meu poble diuen que un semi de manilla es millor que un fallo rodo , te faras tot lo pal i a mes t'estalviaras 1 triunfo.

Probablement sense condicionats de marcador fare buti tant en normal com en predonat , pero en tot cas es pot discutir si triunfo o buti pero per mi delegar mai.

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 30 març 2010, 16:00

Uff els oros directes,

per començar jo fare espasa amb aquelles cartes i clar no anira tant be aquest cop pero vull felictar els dos jugadors que ho fan , no els ha anat gaire be aquest cop pero el temps els acabara donant la rao.

Es fa dicil predir com es jugara o s'haruia de jugar al haver vist primer tots els jocs.

pero posiblement fare manilla de basto primer , es el pal que vull que em toquin al ser on prevec el fallo de qui ha triunfat , despres manilla espasa , al veure el caball de basto amb mes rao pero sense veure =ment, ara ja he marcat tambe la espasa i llavors obrire el tercer pal.

No tinc perque cedir el control de cap pal abans d'hora i el meu company ja sap exactament on soc a la tercera carta.

Respecte al arrastre de primera carta tot i que no l'acostumo a jugar conec força gent que ho fa i no els hi acostuma pas anar especialment malament ( ni especialment be) pero marques bon joc sense arribar al contro , triunfo inservible estas a veureles venir i tens el triunfo per carregar si el company hi fa basssa , en aquesta ma per exemple no crec que fesin gaires basses a triunfo 2-4 i si al primer arrastre i seguexi un segon els rivals ja saben es cert a kuans triunfos toquen cadascun i valtres nomes sabeu a quans tokeu valtres pero aixo no vec tampoc com us perjudica si garatiu tocar els 3 pals de primera abans de fer cap segona bassa.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 30 març 2010, 16:40

Jordi,
els trumfos delegats ... doncs sí, he vist que hi ha un petit desajust. La veritat és que em va sorprendre perquè amb 5 i semi de Manilla per mi són directes clars ... i per ells també en partida normal!!!! Però en predonats i per motius poc clars no ho feia així. Ho tinc pendent de resoldre.
Buti o trumfo ... doncs estic d'acord amb l'Angeles, segurament en predonats té lògica fer buti.

___________________________________________

La dels oros directes ... doncs m'agrada la teva frase: No tinc perque cedir el control de cap pal abans d'hora i el meu company ja sap exactament on soc a la tercera carta. És el famós del que en sóc amo no en vull ser mosso.
Obrir el tercer pal també és perillós ... pot significar un descart a mig termini (podria tenir el Rei de basto Nord, oi?) ...
Diguem que és discutible simplement? :roll: No hi ha cap motiu per suposar que Est té entrada a la copa, és un atzar absolut.

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 30 març 2010, 17:09

Nord pot tenir rei de basto o no tenir-lo pero no es 50% donat que es facil que tingui un semi fallo al fer triunfo directe i el pal que jo tinc 5 i dona el caball ( a sobre jugant de petitones) en un bon candidat es evident que no es calculable el % que es veu influit per la dada de amb que ha fet directe dificilment avaluable pero....


Amb manilla, manilla, as, as, deixes els 2 pals oberts mentre que amb manilla manilla copa no en deixes cap i francament sembla jugar-ho a " coge el dinero i corre" i si pasen totes jo me fet lo meu i si al company li foten la copa , total era seva i no meva.

Clar que la copa esta oberta ( amb les nostres cartes ) pero caldra que estinguin una mica be per a donar un descart ferm aprofitable possible pero crec que menys que el que passa desaborlem dos pals on el company ens carrega les seves figures i llavors allo no son descarts es una autopista de 4 carrils.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 30 març 2010, 18:31

Jordi,
d'acord, m'has convençut.

:cry: no sé massa bé com arreglar-ho perquè és un tipus d'anàlisi difícil d'encaixar en l'estructura mental dels robots ... queda pendent.


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

cron