Per gent que sapigui las reglas de la butifarra "obliga

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 21 set. 2005, 18:57

A mí també m'interessa. Jo vull aprendre, però m'esteu marejant !!!

Diu Muntana: "Es pot carregar cara al company qualsevol carta amb tantos quan hi ha la certitut de què aquest falla o té la carta dominadora amb la que farà basa...... (fins ací està clar).... si no és així renunci".

Per què renunci? Si dius que carregues vol dir que en tens més del pal, que no és per desfer-te'n i poder matar després. És que el jugador que ho fa o és fava o esplèndit per regalar punts als contraris? Òbviament no; si carregues punts és per què estàs convençut/-da que el company es fa la basa!! O no?

(Ai, ai, ai.... quant em falta per aprendre!!!)

Però a manilla del de l'esquerra........... ni aigua! Que voleu? Sóc covarda, jo!

Consulta: Com que parlo la variant dialectal castellonenca, em podeu donar sinònims de "collar", "coll", "collada"? Pot ser pal llarg??

Ah! I per al I Congrès Nacional de la Botifarra ........... per què no "hostessos"? :twisted: Que porten barretina o salacot, tant em fa (grrrrrrrr ....... punyeteros masclistes!!)

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 21 set. 2005, 19:17

alp2500 ha escrit:... lo millor seria unes normes estrictes i ja està quines ? be formati mulla't

Que em mulli?

Coi, dec escriure xinès:

És impossible formular unes normes del carrego que compleixin les condicions que volen la gent que carrega. Impossible o tant complexe que quan estiguin escrites ningú serà capaç d'entendreles.

Jo estic intentan ajudar-vos als que carregueu fent-vos veure els errors en les normes que proposeu, però formular-les jo? Jo NO CARREGO mai ... i sóc de Girona, ja n'hi ha prou de generalitzacions.

I tampoc dono mai cartes altes per no tallar pal llarg(=collada, primavera). MAI.

Perquè? Perque ho diuen les normes, així de simple. Tampoc fallo les Manilles si només tinc l'As del pal, per destrumfar i després fer-me l'As del pal que he fallat ... ja m'agradaria, però les normes no ho permeten.

Ho repeteixo: No conseguireu escriure unes normes que permetin el carrego sense que permetin jugades que no admeteu.

Apa, prou d'aquest color.

1. Formuleu normes si us plau
2. Jo us posaré exemples amb els que no estareu d'acord
3. Tornem al punt 1.

Ja portem temps així ...

Marro, marro!

primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 21 set. 2005, 19:30

Moltes gràcies formati

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 355
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 21 set. 2005, 19:45

Bones,
Crec que hores d'ara convé fer un resum perquè ens perdem un altre cop.

Fins ara hem descobert que es pot jugar a la botifarra de tres maneres diferents, totes elles bones i cap més que l'altre.
Tant en l'obligada com en la lliure les NORMES són clares. I com que aquest post va de normes i no de maneres de jugar queda clar que haurem de deixar de parlar de les altres varietats.
El problema és que la botifarra que permet el carrego no té unes normes escrites, i de moment la cosa va per llarg, regular el carrego per escrit és dificil, si no impossible. Als que juguem carregant quan arribem a un lloc nou, si carreguen, la única pregunta que ens cal fer és: Com carregueu aqui? i ja està, desseguida ens posem d'acord. Peró hem de tenir clar que en un campionat seria dificil justificar segons quina jugada que nosaltres considerem renunci, ja que no hi ha normes, i si n'hi han no són ni de bon tros perfectes ja que es redactin com es redactin SEMPRE s'hi trobaran excepcions.


Primavera,
Celebro que participis en aquests foros, coll, collada = a cartes del mateix pal. Exemple: tinc una collada de set espases, o bé, repetir coll ( tornar a jugar una carta del mateix pal...


Necessito descansar de carrego, ara mateix vaig a jugar una partida lliure i em desfogaré...

Qui s'apunta?

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 21 set. 2005, 21:40

A una lliure, jo, peró pensa que pot ser que posi rei a manilla........

:twisted: :twisted:

O que dongui cavall de trunfu i tingui el 8............

Primavera, wapa, jo voto per els hostesos tens tota la raó :wink:

1 telediario :mrgreen:

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 355
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 22 set. 2005, 16:21

formati ha escrit:
fritz ha escrit:segon jugador (si serveix coll) podrà carregar sempre excepte sobre manilla si és primera jugada.

fritz,
claríssimes. Ara deixa'm posar-te uns quants exemples. Res de ben/mal jugat. Legal, ok? Diga'm si et plau, per cada exemple, si al teu poble em fotrien un escàndol, si m'ho deixarien fer, vaja.

Exemple 1.
Surten a l'esquerra de Manilla d'oro. Jo dono el Tres, a la dreta la Sota i el meu company el Dos.
Repeteix el de l'esquerra d'As d'oro. Jo amb Rei, Cavall i el Quatre, "carrego" el Rei. És legal indiscutiblement. M'ho deixarien fer a St. Gregori?

Exemple 2.
Sobre un descart que li dona el seu company, a l'esquerra han carregat la Manilla d'oro.
Ara surt el de l'esquerra d'As d'oro (primera basa del pal). Jo amb Rei, Cavall i el Quatre, "carrego" el Cavall. És legal indiscutiblement. M'ho deixarien fer a St. Gregori?

Exemple 3.
A trumfos directes del meu company, jo li dóno un descart i em dona el 8 d'oros.
Ara surt el de l'esquerra de Manilla d'oro (primera basa del pal). Jo amb la Sota i el Dos, "carrego" la Sota. És ilegal, absolutament ilegal. A St. Gregori em dirien que estic fent un renuncio?

Repeteixo, no em contestis si és legal. Les dues primeres jugades són legals i la tercera no ho és tal com has definit la norma. El que jo pregunto és: a St. Gregori m'ho deixaran fer?

Petonets i així.


formati,
Tinc un dubte seriós, penso que hauriem de considerar que quan hi ha una anada d'un coll aquest ja s'ha "tocat", en el teu exemple 3 no hi hauria renunci, ja que no seria primera jugada d'aquell coll.

Els altres dos exemples, ben mirat no tenen sentit, peró vaja, al poble no sé, jo si sé que et diria:
Si juguem de compis- que fas pastor? ara regalem punts?
Si juguem de contraris- Moltes gràcies noi, d'on ets tú?

Muntana i CarlesG,
Si busquem un sentit "filosofic" al carrego jo penso que seria el següent: Com a segon jugador jugo la mateixa carta que si fos el quart i el company a guanyat base.

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 22 set. 2005, 16:42

A vore,

Fritz diu:

Tinc un dubte seriós, penso que hauriem de considerar que quan hi ha una anada d'un coll aquest ja s'ha "tocat", en el teu exemple 3 no hi hauria renunci, ja que no seria primera jugada d'aquell coll.


Referint-se a :

Exemple 3.
A trumfos directes del meu company, jo li dóno un descart i em dona el 8 d'oros.
Ara surt el de l'esquerra de Manilla d'oro (primera basa del pal). Jo amb la Sota i el Dos, "carrego" la Sota. És ilegal, absolutament ilegal. A St. Gregori em dirien que estic fent un renuncio?



Heu conseguit que no entengui res de res, si donc la sota sobre manilla en el exemple 3 i i tinc el 2 aixó no es un renunci?????????

Pos mira, si aixó hagués passat al campionat de Sant Gregori, on per cert, em van fer alguna consulta sobre alguna jugada, i m´haguesin consultat la jugada jo hagués dit que era un renunci.

De cert es ben be veritat que la buti amb carrego no te cap norma raonable.Formati tens tota la raó.

Apa i com que aquest crec que es el 148, en deixaré un de marge per si m´equivoco de nick :mrgreen: Adeuuuuuuu morfeo :twisted: :twisted:

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 22 set. 2005, 17:01

morfeo ha escrit:
formati ha escrit:Exemple 3.
A trumfos directes del meu company, jo li dóno un descart i em dona el 8 d'oros.
Ara surt el de l'esquerra de Manilla d'oro (primera basa del pal). Jo amb la Sota i el Dos, "carrego" la Sota. És ilegal, absolutament ilegal. A St. Gregori em dirien que estic fent un renuncio?



Heu conseguit que no entengui res de res, si donc la sota sobre manilla en el exemple 3 i i tinc el 2 aixó no es un renunci?????????

No ex-morfeo, no t'has pas fet un embolic. Efectivament, és un renunci. Fixa't que dic ilegal, absolutament ilegal.
Però ... :twisted: :roll: :twisted: ... surt el fritz i diu ... "osti, aquest exemple és dels que em tira les normes a la misèria, formati ets odiós. Jo considero que aquesta jugada hauria de ser legal.".
I apa ... ara proposa que descart impliqui que ja no és la primera basa ... així no seria renunci.

Captes? Posa una norma. Li poso un exemple i diu, "merda! vull salvar puntets: canvio la norma.".

Doncs jo també vull "salvar puntets":
Quan surtin de Manilla, jo vull fallar-la encara que tingui cartes del pal. Després arrastraré i quan els altres no tinguin trumfos, em faré l'As del pal que he fallat.
Oi que així "salvo la tira de puntets"?

Maranyes, que sóc un maranyes.

morfi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 05 jul. 2004, 17:18

EntradaAutor: morfi » 22 set. 2005, 17:11

:wink: Ja estic aqui, sense gaires canvis de personalitat :wink:

Formati diu:

Doncs jo també vull "salvar puntets":
Quan surtin de Manilla, jo vull fallar-la encara que tingui cartes del pal. Després arrastraré i quan els altres no tinguin trumfos, em faré l'As del pal que he fallat.
Oi que així "salvo la tira de puntets"?


Crec que es una gran jugada de cara a salvar puntets.La tindriem de incloure en les normes del carrego :twisted: :twisted:

Coi fritz no se pas per que vols salvar tants puntets ultimament.............. :mrgreen:

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 22 set. 2005, 19:32

Bé formati anem a analitzar la teva jugada;


Exemple 3.
A trumfos directes del meu company, jo li dóno un descart i em dona el 8 d'oros.
Ara surt el de l'esquerra de Manilla d'oro (primera basa del pal). Jo amb la Sota i el Dos, "carrego" la Sota. És ilegal, absolutament ilegal. A St. Gregori em dirien que estic fent un renuncio?


a St. Gregori potser si que et dirian que es un renuncio però si alliberem el segon jugador per tirar qualsevol carta amb punts n¨?

SI EL PROBLEMA ES QUE PERDEM INFORMACIO : LA SOLUCIO SERIA

Diferenciar quan es un carrego i quan no
1.- en cas de fer un carrego dir que s'està efectuan aquesta jugada (això es fa en alguns pobles)
2.-quan no es un carrego no dir res

apa a reveure
psc

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 355
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 22 set. 2005, 20:04

formati,
Que jo sàpiga encara no he pogut canviar cap norma, entre altres coses perquè no hi ha norma (encara). Si teniu ganes d'acollonar està bé, ja m'agrada també, però no és el cas.
En el teu exemple 3 on les posibles normes seria clar el renunci hi ha una cosa que m'intriga. No consideres que una anada és una jugada? repeteixo, no consideres que una anada és una jugada? No hi ha més resposta estimat formati (encara no em resultes odiós) que SI o NO. La norma parla de primera jugada no de basa.

morfi, a tu no et dic res perquè no sé qui ets, diria que encara ets massa jove per entendre res, ja et faràs gran...En tot cas deixa Sant Gregori tranquil que no hi té res a veure en el tema.


muas i tal

morfi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 05 jul. 2004, 17:18

EntradaAutor: morfi » 22 set. 2005, 21:41

Uis uis 8) quant he anomenat Sant Gregori encara era "morfeo" o sigui que la teva frase no es válida.

Tot i que no estic d´acord amb el carrego, coi si vols carregar juga lliure i fora problemes, les úniques normes que trobo mig raonables (només mig eh) son:

A sortida de rei o cavall si el segon jugador te dues (i nomes dues) de cavall o sota, pot carregar. I s´acabó.

Si es vol carregar en altres situacions pos juga lliure, sino la petita.

Tot lo demés es buscar-li els tres peus al gat.

Per cert, asies per lo de jove ........ iaio........ :wink:

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 304
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 23 set. 2005, 13:01

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 ago. 2008, 22:30, en total s’ha editat 1 vegada.

wop
Contro
Contro
Entrades: 22
Membre des de: 08 gen. 2004, 16:56

EntradaAutor: wop » 23 set. 2005, 13:05

Celebro q aneu arrivan a la sana conclusio q lo millor es jugar lliure.

Anem a pams: quan ens atrevim a explicar com i quan es pot fer o s'ha de fer o no es pot fer,una jugada determinada (carrego...), la majoria de
les vegades es pq tenim un ego molt gros i volem q tothom s'apiga q si q naltres som dels q anomenem primera divisio.
Dit aixo, anem a veure aquet joc es pot jugar de moltes maneres, pero
tic segur q en el fons tots busquem el mateix quina es la jugada q en un moment donat ens pot ser mes beneficiosa,llavors ,la gran ventatge dels
q juguem lliure es q no tenim aquets problemes teorics, o b hem fet la bona o hem fotut la pilota al pal, tambe haig d'aclarir q jugar lliure, no vol
dir justificar qualsevol mena de carrega(es evident qsi un carrega per
sistema acabara beneficiant als contraris...). Tot es questio de contar les
cartes i sobretot buscar quina pot ser la jugada mes clara per nosaltres,
i fixeu-vos b que dic per naltres, dons aquet joc juguem 2 amb 24 cartes
i nomes podem fer 12 bases.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 23 set. 2005, 17:31

En Wop diu:

Celebro q aneu arrivan a la sana conclusio q lo millor es jugar lliure.


ho sento wop però creec que t'equivoques per a mi jugar lliure no es jugar a la botifarra que mes m'agrada, per tant aixo de tirar el 8 tinguen el 2 no m'acava de fer el pes ves que hi farem

en quan
pq tenim un ego molt gros i volem q tothom s'apiga q si q naltres som dels q anomenem primera divisio.


que vols que et digui a mi m'agrada guanyar, aixó de que lo important es participar , està molt bé pero millor guanyar , i si parlem de nivell el meu no deixa d'ésser d'aprenent per tant la primera divisió em queda bastant lluny ,I no té res a veure el carrego amb el nivell del jugador nomès que si amb el carrego puc salvar una sota ja esta ven empleat

vinga a reveure
psc


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 28 visitants

cron