Coi, ara sí que em deixeu parat.
Evidentment que la manera de jugar depen de la parella amb qui juguis! Això és la sopa d'all, no?
Muntana,
no és que estiguis desfassat, és que estem parlant d'una hipòtesi:
jugues amb algú que surt sempre de la 3ª. En aquest cas, amb As-Cavall-Sota o amb Rei-Cavall-Sota, sortint de Sota estalvies el Cavall i al company no li cal posar As o Rei.
Fixa't bé la hipòtesi de partida. No estem parlant de com juguem tu o jo, estem parlant de que si saps
segur que el teu company en té dues de més altes ... t'estalvies punts i la sortida correcta és la de Sota.
Aquesta és la clau de la sortida de 3ª.
Una altra cosa és que tu i el teu company no jugueu així, llavors la sortida correcta és el Cavall com sap tot bon jugador.
Jo ni defenso ni ataco aquesta manera de jugar, estic intentant explicar-la i que tothom prengui les seves decissions, però al menys haurieu d'intentar entendre què vol dir.
A veure si puc posar-ho més clar.
Situació 1
El meu company, jugador
clàssic surt de Cavall.
A l'esquerra no maten, jo que porto el Rei la deixo passar.
A la dreta maten de Manilla.
Quina informació tinc? Cap. El meu company pot tenir l'As o no tenir-lo (el de la dreta pot haver amagat l'As). El meu company pot tenir la Sota o no tenir-la. No sé res.
Situació 2
El meu company, jugador
sortida de 3ª, surt de Sota.
A l'esquerra no maten, jo que porto el Rei la deixo passar.
A la dreta maten de Manilla.
Fins aquí ... tot idèntic ... però mireu ara ...
Quina informació tinc? Sé SEGUR que el meu company té Cavall i As. He situat DUES cartes i de pas hem perdut un punt menys.
L'anàlisi seria idèntic si és el de l'esquerra el que mata de Manilla. Ho he fet així per remarcar que de company d'un
sortidor de 3ª, a la Sota no cal posar-hi el Rei.
Si jo tinc l'As, el raonament és idèntic: el company porta Cavall-Rei i tampoc cal posar-lo sobre la seva Sota.
Mireu d'entendre-ho. Després decidiu si us compensa, si us agrada i feu el què vulgueu.
Però dir "collonades" (jo m'ho prenc com una expressió sense cap ofensa) o "Mare de deu quina rucada!" per les bones ... doncs què voleu que us digui. Sempre es poden apendre coses noves, no?
Ah ... i quan surti jo ... no us fieu pas que sigui de la 3ª