CarlesG ha escrit:2on.- "EN EL MODO LIBRE LAS NORMAS DEL JUEGO NO SIRVEN PARA NADA". Com a defensor del sistema obligat, confesso que no sabria trobar un argument millor que aquest per demostrar la seva superioritat sobre el lliure.
Discrepo rotundament.
En
tots els jocs les
normes serveixen per saber què es pot fer i què no.
Una cosa radicalment diferent és què a alguns ens
agradin més unes normes que unes altres. Per això juguem a la botifarra i no al parxís ... perquè les normes de la botifarra ens agraden més que les del parxís.
Jo sóc, com tothom sap, obligat empedreït, perquè m'agrada més el tipus de deducció que puc fer amb les normes obligades que amb les lliures.
Però això no m'autoritza, ni a mi ni a ningú, a desacreditar un altre joc amb unes altres normes.
La botifarra lliure no és ni millor ni pitjor que la obligada. És diferent. Això ja s'ha discutit als forums fins a la sacietat.
Hi ha bons i mals jugadors. Lliures i obligats. Coneixo dotzenes de jugadors lliures dels que ja m'agradaria saber-ne la meitat que ells. I coneixo dotzenes (bé, forces més) de jugadors obligats que no en ténen ni idea.
Hi ha arguments per dir que ens agrada més un sistema que l'altre. Però desacreditar-ne un em sembla fora de lloc. I fer-ho amb una frase tan errònia com la del post encara més.
Apa, tingueu manilles.
Per cert, de la resta ... només puc coincidir amb un parell d'amics que opinen que ens trobem davant d'un fenòmen antropològic genial

. Que no decaiga.