Hola Catim !
Primer de tot disculpes per no haver contestat abans, el cap de setmana no he pogut fer-ho.
Tornant al tema, doncs tinc dos respostes :-p
La primera, la resposta "formal"/estadística/matemàtica/informàtica és que el xino actual (que no s'ha canviat des de fa molt de temps), ha estat revisat per varies persones i s'ha comprovat que es estadísticament correcte.
A mes, des de la polèmica de fa uns mesos (
http://www.butinet.cat/forums/viewtopic.php?t=1931 ) es guarden les diferents distribucions, i no s'ha trobat cap anomalia.
Per exemple, amb el número de partides que s'han fet (4.284.255), la distribució 10 2 0 0 s'hauria d'haver repetit estadísticament 3.2 vegades en cada posició (Nord, surd, est, oest) i s'ha donat: 1, 3, 2 i 2 vegades respectivament.
En resum, que no s'ha trobat cap anomalia al Xino i que reparteix correctament.
Ara bé la resposta "personal". Aquí ja entrem amb les sensacions, amb les ratxes.
Una teòrica que tinc (no demostrada) és que la majoria de gent al llarg de la setmana juguem moltes mes partides al ButiNET que amb cartes reals, i de totes les partides ens recordem de les mes destacades, evidentment, de les que tenim 4 3 3 3 (la distribució mes probable) no ens en recordem.
I les ratxes ... doncs per sort (atzar) o per desgracia, les tenim tots. Seran mes llargues o mes curtes, seran bones o dolentes, però ja acabaran i ja es compensaran.
A partir d'aquí, algun cop han demanat que els jocs es reparteixin equitativament ..... i en la meva opinió seria un error. Per una banda seria una avorriment i per l'altre es quan es perdria la acceptabilitat estadística, i ja entraríem amb les polèmiques personals.
Espero haver-te contestat els teus dubtes catim