UN GREU ERROR

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

UN GREU ERROR

EntradaAutor: CarlesG » 15 nov. 2005, 09:52

El dissabte passat, mentre participava en un campionat de butifarra, vaig cometre un greu error que em podia costar el premi, la reputació i fins i tot la vida, si el meu company hagués portat la sobre la pistola (per sort, aquell dia se la va descuidar a casa).

Aquest error té relació amb la coneguda norma que diu que no s'ha de passar la manilla, quan ets el segon jugador a tirar, si el teu company ha fet trumfos directes (si bé la situació no era exactament aquesta).

No obstant aquest conegut principi, el famós mètode Turró diu que s'ha de passar, quan tens el rei i és la primera sortida del contrari (amb fonament amb què amb tota probabilitat, el jugador de la teva esquerra surt d'aquell pal per defensar-se l'as).

Però és clar, si el de la teva dreta té l'as i el teu company semifallo, la cara de tonto que s'et queda és històrica.

Després de profunda reflexió sobre la qüestió, sopesant els pros i els contres, he arribat a una única conclusió definitiva: si la jugada surt bé, ets un geni; si surt malament, ets un patata irremeiable. (Conclusió que es pot aplicar a moltes altres jugades).

Doctors de l'Esglèsia, il·lustreu-me!

P.D. Potser això havia d'anar a tàctiques elementals, no?

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 15 nov. 2005, 10:45

Bones,
Ni doctor, i encara menys de l'esglèsia, pero donaré la meva opinió ( incontinència verbal com diu un amic).
Sóc del parer que no es pot jutjar una jugada segons el resultat final perquè cap de nosaltres és capaç encara d'adivinar el futur, per tant, és impossible saber a priori si sortirà bé o no. La manera de jutjarla seria per exemple saber quantes vegades de cada deu surten bé i quantes malament, una altre manera seria saber quans punts guanyes si surt bé i quans en perds si surt malament.
El mètode Turró és això, un mètode, no és infalible.
Jo només puc dir que el practico i em va bé, el que més m'agrada del mètode Turró no són pas les jugades especials-com ell les anomena- com per exemple la exposada per tú, Carles. El que m'agrada del mètode Turró és el tema de les "anades" (descarts) i les "sortides" (1ª jugada) aquí crec que sí, que el mètode Turró és el més vàlid i el que s'acostaria més a ser un diàleg entre jugadors a través de les cartes.

CarlesG ha escrit:El dissabte passat, mentre participava en un campionat de butifarra, vaig cometre un greu error que em podia costar el premi, la reputació i fins i tot la vida, si el meu company hagués portat la sobre la pistola (per sort, aquell dia se la va descuidar a casa).

Pots estar tranquil, desde que es fan campionats amb carrego que les pistoles estan prohibides. Crec que ho diu l'article sisè de la constitució del regne dels carregosos.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 15 nov. 2005, 14:03

I posarem collarada: Fritz, CarlesG, voleu dir que una mica la gran virtut del joc del "contro", (al poble li diuen així) es que no es mai igual, i "pulutan" no té una norma fitxa, ans al contrari, sempre depen de com estiguin posades les cartes...... i el xino fà el que vol!!!!!!. ara bé, també es cert que si no fós per les discusions........ seria com uns calçots sense salsa!!!!

Tingueu manilles....... i asssos!!!! :roll:

alfons

morfi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 05 jul. 2004, 17:18

EntradaAutor: morfi » 15 nov. 2005, 16:31

Apa a ficar-hi cullerada amb el metode "morfi i mama". :twisted:

Com que la butifarra no es mai igual (ole) a la meva manera de entendre aquestes frases com : sempre has de posar manilla a directes del company, etc. no son válides.Jo et diré el que acostumo a fer ( que no vol dir que ho faci sempre).

Directes del company, primera sortida del de la meva esquerra, si tinc manilla i rei del pal i poques (poquísimes) em passo la manilla.Si tinc manilla i rei del pal i moltes no me la passo.

Peró tampoc et pots fiar per que molts cops me la passo o no segons la intuició............. ves a saber que es aixó......... :shock:

Muntana
Barretina
Barretina
Entrades: 161
Membre des de: 07 jul. 2003, 10:15

EntradaAutor: Muntana » 15 nov. 2005, 17:19

Va be saber la forma de jugar dels diferents/es jugadors/es que pots trobarte qualsevol dia be al butinet o be a alguna de les trobades que s'organitze.

Prenc nota i no surtire mai primera jugada del pal que tingui l'as quan jugui contra ells ( o si ) ? :twisted: :twisted:

Muntana

morfi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 05 jul. 2004, 17:18

EntradaAutor: morfi » 15 nov. 2005, 18:43

8) 8) Aquesta es la gràcia muntana, pot ser que em passi la manilla o no...............

Aixi que to pots sortir del pal que tens as o no........ :D :D

Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 14 visitants