quan no hagi sortit la manilla del pal en que s'inicia la ma
A mi em sembla força senzill, només té sentit carregar cara company amb les quaranta petites i només quan en tens dues, les demés jugades, com ara carregar el rei etc no tenen sentit, com diuen els més vells del poble, ès joc a retenir, per tant sempre la petita, exepte amb dos de sota o dos de cavall... que permet carregar perquè no aguantes base.
tens raó, m'explico com un llibre sense fulles. No sé si soc capaç de fer unes normes, em penso que no, ara bé, et puc explicar com juguem, i no tenim dubtes.Mai carreguem res sobre carta ferma, i només podem carregar si en tenim dos de sota o dos de cavall, i sempre a cartes dades, vull dir, si al principi en tenia tres ja no conta, exemple, en tinc tres de cavall, a l'esquerra sortidor, i surt de rei, jo la petita sempre,la mateixa jugada amb dos de cavall, puc carregar el cavall sobre rei del contrari per si sona la flauta i el company te la manilla.En el teu exemple, el cas ès semblant, i per mi pots carregar.Coi, ja m'he liat, perquè es clar que el principi en tens tres, no?...posem-hi que es vàlid si ès la primera jugada d'aquell coll? Mai es pot carregar sobre manilla. En els altres casos sempre es pot carregar, si en tens dos. en el cas hipotetic que hi hagi descarts, pots carregar sino aguantes base d'aquell coll, si aguantes base per mi no té sentit el fer-ho. Ostres, s'em fa molt dificil d'explicar-ho per escrit
sortida de manilla, NO puc carregar
sortida d'as,puc carregar
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants