Dites Populars de la Botifarra

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

Dites Populars de la Botifarra

EntradaAutor: alp2500 » 29 juny 2004, 14:42

Hola Botifarraires, l'altre dia buscant coses de la Botifarra vaig trobar un llistat de dites botifarraires, i vaig dir segur que en cada poble sempre hi ha alguna dita particular aquí us posso les que vaig trobar a la pagina web i agrairia a la gent que si en te alguna mes l'expliques

moltes gràcies
psc

Dites botifarrils:

La botifarra es un joc de muts
De Manilla no saldrás si no tienes Rei o As, o muchos más
Dos Manilles i un As: Botifarra cantaràs
De Farmaceutic no sortiras i elegant seràs
De Mirón començeras i un bon jugador seràs
Sortin d’As el sacrificaràs però el teu rei salvaràs
No siguis passarell si el nou vols guanyar
De Sant Celoni no has de sortir si al teu company no vos espantar
Malgrat que siguis monarquic amb el rei has d’arriscar
La botifarra a cent ningu mai la guanyant
Quita amb els 69 donçs ti pots quedar del bé que et trobaras
No et cambiaria el resultat doncs ara dono jo

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 29 juny 2004, 17:11

Del que en sóc amo no en vull ser mosso (en altres paraules: amb Manilla i Rei no surtis de Manilla)
Caga més un bou que cent orenetes (o sigui: millor molts d'una tacada que moltes mans petitones)
Jugador de carta sola, jugador de ca'n titola (aquestes sortides de semi ...)
"De lo que me voy no me vengas" (descart negatiu s'en diu d'això)

... i la definitiva:

Fill meu, tingues bó (versió castellana: "Dame Manillas y quítame el conocimiento")

larvi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 20 des. 2002, 02:38

a 100 totes

EntradaAutor: larvi » 29 juny 2004, 19:26

magraden les dites, numes aclarir ,com sabeu els que vareu ser a ALP el cap de setmana, que al nostre poble "A 100 S'ACABEN TOTES" joujoujoujuojuo

asiauu salud i manilles, i bona gent per fer xerinolaaaaaaaaaaa

alp2500
Barretina
Barretina

EntradaAutor: alp2500 » 30 juny 2004, 08:46

Be ara en afegim unes quantes mes

Tres de un palo malo.
Què vol dir això? . Es senzill. Si cada pal té 12 Cartes, és francament difícil que cada jugador en tingui 3 de cada oi ?. LLavors , quan tirem la tercera carta d'aquell pal, es diu que son 3 de un pal dolent, perquè el mes segur es que algú hi falli.

La botifarra la va inventar un sord (i el seu company era mut).
Bé, aquesta dita, senzillament ve a dir que en el joc de la botifarra no es pot parlar de cap de les maneres. De vegades, a la majoria de llocs i entre amics, es juga a crits, pero en un campionat, no es pot dir ni mu.

Sortida de cavall,sortida d'animal.
La sortida de caball es la sortida mes perillosa que hi ha, ja que si sortim de caball, el company de la dreta, es pot veure obligat a posar el rei, el nostre company el as, i els contraris la manilla, amb el que s'ha fet una jugada de 15 punts, on nomès queda la sota guanyadora.

De manilla no sortiràs si no tens rei o as.
Aquesta també es clara. Si tenim la manilla, no la tirarem mai de cara (aqui es podria fer alguna excepció que ara explicarem), ja que si tirem la manilla de cara, es evident que si els companys contraris tènen el As, no el tiraràn, a no ser, que nomès tinguin aquesta carta. La excepció la fariem quan tenim moltes cartes d'aquell pal , i li tirem la manilla al company per a que no s'abarroti cap punt i indicar-li que en tenim moltes d'aquell pal.

La sortida del company no es nega mai.
Sempre que el company sorti de un pal, li hem de tornar.Sempre sempre sempre, ja que es ell qui està marcant el joc.

Botifarra passada, botifarra disgustada.
Si passem la mà al company, es perque no tenim cap bon pal amb el qual jugar, per tant si el company ens canta botifarra, es difícil que ens en sortim bé.

Triomf passat, triomf contrat.
Quan algú passa el triomf, es fàcil que la parella contrària contri, ja que, d'alguna manera els donem la pista de que no anem be de cartes.

Pel cul te les fotin totes.
Be, encara que sembli una mica marranot, això es diu de les copes, quan el teu company canta copes com a triomf i no en tens cap. Copes ? Pel cul te les fotin totes.

Dos manilles i un as, botifarra faràs.
Amb dues manilles i un as, nomès que el company acompanyi un xic, es natural cantar botifarra, ja que tenim dues manilles que ens serviràn per a recuperar el pal i un as, que també ajuda no ? ;-) .

mikis

dites

EntradaAutor: mikis » 30 juny 2004, 21:41

Anota akesta:
CON BUENA PICHA BIEN SE JODE
ho entens oi?
Tú dona'm bones cartes q veuràs on van a parar les normes dels butifarraires...
:roll:

alp2500
Barretina
Barretina

EntradaAutor: alp2500 » 01 jul. 2004, 14:32

Bé mikis company en relació a la teva frase :

Anota akesta:
CON BUENA PICHA BIEN SE JODE
ho entens oi?
Tú dona'm bones cartes q veuràs on van a parar les normes dels butifarraires...

aquesta no es més que la que diu en deep-buti

Fill meu, tingues bó (versió castellana: "Dame Manillas y quítame el conocimiento")

no deixa de ésser lo mateix pero canviant la frasse, de totes maneres t'agraeixo la teva petita aportació

a reveure

psc

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 01 jul. 2004, 20:05

Ta bé això de les dites populars ... és divertit (sobretot el de ... "con una buena polla que bien se folla", que a més rima :-P)

... només que, ja sé que les dites populars acostumen a ser molt savies i tenen el seu raonament. L'experiència és un grau, que diuen.

Però és bo matitzar que, segons el meu modest entendre, a la butifarra hi ha poques coses que vagin a missa. Vull dir ... per exemple ... és clar que ... "sortida de cavall sortida d'animal" ... però de fet, si el de la meva dreta té el rei, el company l'as i el de l'esquerra la manilla ... surti del que surti, si toco aquest pal, lo més normal és que el as voli. L'únic especialment dolent que té sortir de cavall és que son més punts.

D'altra banda, collo ... és mala sort que les cartes estiguin distribuides d'aquesta manera ... és clar que POT passar, però no és lo més normal. I si hem de jugar les cartes pensant el que POT passar, enlloc del que és més probable que passi ... no podriem tirar cap carta.

Així que ... si, per exemple, jo tinc cavall i sota ... sempre sortiria de cavall ... encara que resulti ser un animal, què vols que et digui.

Sortint de cavall (i sobretot si és la primera basa) que s'acabi donant aquesta situació desastrosa és prou difícil ... és més fàcil que acabi passant qualsevol altra cosa.

En definitiva, no vull dir que les dites siguin savies o no, el seu raonament tenen, però creure's les coses al peu de la lletra per que sí no sempre és oportú, i la gracia de la buti és precisament això.

Si no, si fos tant fàcil com mantenir unes lleis (dites) i seguir-les al peu de la lletra ... els robots d'en DeepButi guanyarien absolutament tots els campionats en que han participat ... i ... ara no recordo les estadístiques ... quant campionats han guanyat???? :lol: jijijiji

alp2500
Barretina
Barretina

EntradaAutor: alp2500 » 01 jul. 2004, 23:20

Ciutat passarelll , nasos nen tu no pares eh , sempre m'has de matxacar,jejejejejejej
be ara ens posen seriosos, Quan dius:

només que, ja sé que les dites populars acostumen a ser molt savies i tenen el seu raonament. L'experiència és un grau, Però és bo matitzar que, segons el meu modest entendre, a la botifarra hi ha poques coses que vagin a missa.

Clar que si tens tota la rao, pero les dites populars de la botifarra no son lleis que s'han de seguir al peu de la lletra, a vegades tenen la seva rao d'ésser però no son els 10 manaments ni res de tot aixó, cada ú te les seves lleis i la seva manera de jugar , en canvi em feia gràcia veure com es diuen les coses a altres contrades i res mes no vol pas ésserd e cap manera les lleis de la botifarra per això ja hi ha mestres que escriuen llibres sobre el tema,

vinga una abraçada
a reveure
psc

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 02 jul. 2004, 09:58

alp2500 ha escrit:Ciutat passarelll , nasos nen tu no pares eh , sempre m'has de matxacar,jejejejejejej
:roll: Coi ... ni que t'estigués perseguint tot el dia.

No dubto que ho publiques amb aquesta intenció ... però algunes de les dites (o algunes de les explicacions que dones de les dites) donen camp llarg per a la discrepància (i amb lo que m'agrada a mi discrepar ... :lol: ... és que no m'he pogut aguantar).

Com per exemple (i no t'ho prenguis amb un to personal):

alp2500 ha escrit:Botifarra passada, botifarra disgustada.
Si passem la mà al company, es perque no tenim cap bon pal amb el qual jugar, per tant si el company ens canta botifarra, es difícil que ens en sortim bé.

L'explicació de la dita és una mica determinista (les dites ho són sempre) ... Si passem la ma és pq no tenim bo (si?) i si ens canta buti és difícil que ens en sortim bé (si?).

No dubto que delegues pq no tens bo per fer directe, però ... caldria definir què vol dir bo en el context de canto directe i en el context de ajudo a la buti delegada del company. Hi ha un gran salt entre les dues situacions. I potser un joc que no és bo en la primera situació ho és en la segona.

Per tant, jo no veig que sigui difícil que ens en sortim bé. Tant pot passar que sí com que no. L'enfoc que jo veig és més aviat al revés ... si faig buti directa és fàcil que ens en sortim bé, la cual cosa no implica que fer-la delegada hagi de suposar que sigui difícil.

Bueno, en qualsevol cas ... lamento ser torracollons :lol: i que et molesti que discuteixi aquestes coses ... la propera vegada ja em controlaré. :wink:

DeepButi
Barretina
Barretina

EntradaAutor: DeepButi » 02 jul. 2004, 12:14

CiutatDeSal ha escrit:Si no, si fos tant fàcil com mantenir unes lleis (dites) i seguir-les al peu de la lletra ... els robots d'en DeepButi guanyarien absolutament tots els campionats en que han participat ... i ... ara no recordo les estadístiques ... quant campionats han guanyat???? :lol: jijijiji

Tic d'acord amb alp2500, una mica torracollons (ui, serà políticament correcte?) aquests emigrants 8) 8) :P :P, però ja que hi som, refrescarem memòries (punxeu a sobre per veure'n la descripció):

Apa, tingueu manilles

alp2500
Barretina
Barretina

EntradaAutor: alp2500 » 02 jul. 2004, 12:40

Ciutat Company les dites son frases populars tretes de l'experiència dels avis res mes home, ni son lleis ni premises per posar amb practica, sino que quan es el cas que la frase es posa en realitat es quan es treu la dita res mes, com tu saps millor que ningu cadascú juga la botifarra a la seva manera i les dites son molt maques pero nomès són aixo

en qual als robots de l'Enric et quan dius

Si no, si fos tant fàcil com mantenir unes lleis (dites) i seguir-les al peu de la lletra ... els robots d'en DeepButi guanyarien absolutament tots els campionats en que han participat ... i ... ara no recordo les estadístiques ... quant campionats han guanyat????

Aqui et manca una cosa que els robots de moment no tenen que es intuició, el dia que aquets animalons infernals la tinguin seran els reis

Per Cert Deep buscan per internet he trobat un progama teu de la botifarra, el tens actualitzat? o són els robots la darrera actualització

una abraçada
a reveure

Psc

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 02 jul. 2004, 13:11

Aqui et manca una cosa que els robots de moment no tenen que es intuició, el dia que aquets animalons infernals la tinguin seran els reis

Aviat, aviat ;-)

DeepButi
Barretina
Barretina

EntradaAutor: DeepButi » 02 jul. 2004, 14:41

alp2500,
existeix una nova versió del programa que permet algunes coses interessants com per exemple repetir un dat -amb les teves mateixes cartes o amb les de qualsevol dels altres jugadors- per fer realitat allò de "que animal!, si hagués fet això o allò altre, m'hauria anat millor" o "què hagues passat si barroto?" etc etc.

Jugar, el que es diu jugar, juga amb els mateixos robots que al ButiNET.

Pels tècnics: només funciona amb el .NET instal·lat o sigui que pels que no ténen XP potser sigui una mica complicat ...

Carles,
aviat aviat ... ???? No pas els meus ... i els que estas fent tú ... jeje ... molt optimista et veig 8) (i dubto que s'en pugui dir intuició d'aplicar la força bruta!).

Apa, tingueu manilles

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 02 jul. 2004, 15:04

Carles,
aviat aviat ... ???? No pas els meus ... i els que estas fent tú ... jeje ... molt optimista et veig Cool (i dubto que s'en pugui dir intuició d'aplicar la força bruta!).

Però es lo que mes s'hi aproxima !

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 02 jul. 2004, 15:15

Amb un bon penis espero que no perdis! ( és penosa peró l'acavo d'inventar) :oops:
Dona'm bones cartes i veuràs on van a parar les normes dels butifarraires?
Discrepo, company mikis, més aviat aquesta frase la solem dir els jugadors després de rebre una sobirana palissa!
Em veig amb cor de dir que només tenir bones cartes no és garantia absoluta per guanyar una partida, és necessari jugar-les bé, d'altre banda, no crec que el joc que tant ens apassiona, una prova d'aixó és aquest foro, tingués sentit.
Perquè sino no caldria jugar, es faria el dad i es diria: a veure, tinc una manilla , un as, dos reis faré tres bases, total 18 punts, apa, tornem a donar!
Sóc del parer que tot joc a de tenir una tàctica, una manera de jugar per intentar fer el màxim de punts possibles, i més, com és el cas de la butifarra que és un joc de companys.
D'altre banda dir, em sembla que no calia peró no vull malentesos, que sense bo no es guanya ni una partida.

Respecte als robots, intuició no sé, peró "morro" en tenen per parar un tren, l'altre dia vaig jugar amb l'afrodita de companys contra dos humans, vàrem perdre perquè la meva companya (tenen sexe els robots??) va contrar i va i em diu: deu ser culpa teva fritz perquè jo jugo de fàbula, espero que no tinguin memoria perquè s'em va escapar de dir-li " mala puta". Deep, molt carinyosament li vaig dir, de bon rotllo vaja, que no m'ho tingui en compte eh!

Fins ara!

Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants